اهداف مشترک فرانسه و امریکا در خصوص ایران به روایت ماکرون

© Sputnik / Alexey Vitvitskyاهداف مشترک فرانسه و امریکا در خصوص ایران به روایت ماکرون
اهداف مشترک فرانسه و امریکا در خصوص ایران به روایت ماکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماکرون: باید مطمئن بشویم که ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا نکند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا در نرماندی فرانسه اعلام کرد که اهداف فرانسه و آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مشترک و یکسان است.

ماکرون در این دیدار گفت:«ما اهداف مشترکی با امریکا در خصوص ایران داریم. باید مطمئن شویم که آنها به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کنند. ما تا سال 2025 برای رسیدن به این هدف ابزاری در اختیار داریم و باید فراتر از آن برویم و برای زمانی طولانی تر اطمینان حاصل کنیم. ما می‌خواهیم فعالیت آن‌ها در زمینه موشک‌های بالستیکی را کاهش دهیم و می‌خواهیم فعالیت منطقه‌ای آن‌ها را مهار کنیم.»

آیا فرانسه مهندس ایرانی را به آمریکا تحویل خواهد داد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا فرانسه مهندس ایرانی را به آمریکا تحویل خواهد داد؟

ترامپ نیز در این کنفرانس مشترک گفت:«ماکرون نمی‌خواهد ببیند که ایرانی‌ها سلاح هسته‌ای دارند و من نیز نمی‌خواهم ببینم و البته آن‌ها سلاح هسته‌ای نخواهند داشت. در باره مذاکره با آنها باید بگویم که شنیده ام ایرانی‌ها می‌خواهند مذاکره کنند و اگر می‌خواهند این کار را کنند، خب ما هم می‌خواهیم مذاکره کنیم».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала