ارائه گزارش حادثه «الفجیره» به شورای‌ امنیت

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر ارائه گزارش حادثه «الفجیره» به شورای‌ امنیت
ارائه گزارش حادثه «الفجیره» به شورای‌ امنیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات متحده عربی، سعودی و نروژ، پنجشنبه 6 ژوئن، نتایج تحقیق مشترک خود درباره حادثه بندر فجیره را که روز 12 ماه مه در آب‌های اقتصادی امارات رخ داد، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دادند .

سیاستمدارایرانی: تهران هرگز دخالتی در حمله به نفتکش ها نداشته است - اسپوتنیک ایران
سیاستمدار ایرانی: تهران هرگز دخالتی در حمله به نفتکش ها نداشته است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز چهارشنبه در مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: پسرک چوپان دروغگوی «تیم بی» یکبار دیگر فریاد دروغ سر داده! این بار موساد درباره دخالت ایران در خرابکاری در الفجیره اطلاعات جعل کرده است. من قبلاً درباره وقوع اتفاقات تصادفی و عملیات آدرس‌های غلط دادن هشدار داده‌ام. می‌دانیم وقتی دروغ‌هایشان را باور کنید چه اتفاقاتی می‌افتد. قبلاً در چنین وضعیتی قرار داشته‌ایم، درست است؟!
گفتنی است حملات تخریبی 12 ماه مه به ۴ نفتکش در نزدیکی سواحل امارات عربی متحده در حالی صورت گرفت که برخی کشورها از جمله امارات و عربستان تلاش کردند با سوء استفاده از این حادثه بر تنش میان ایران و آمریکا بیفزایند.
دو نفت‌کش سعودی، یک نفت‌کش اماراتی و یک نفت‌کش نروژی روز 12 مه در آب‌های امارت الفجیره، در معرض حملات تخریبی قرار گرفته و آسیب دیدند.
روز 21 ماه مه مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از احتمال دست داشتن ایران در این حملات تخریبی علیه نفت‌کش‌ها خبر داده و چنین مساله‌ای را «بسیار محتمل» دانسته بود.
طوری که العربیه نوشته ، قرار است شورای امنیت برای بررسی نتایج تحقیق مشترک سه کشور، جلسه غیر رسمی تشکیل دهد.
ایران اتهام‌ها درباره دست داشتن در این عملیات خرابکارانه را رد می‌کند. پیشتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفته بود که احتمال دارد «طرف سومی» در این اقدام دست داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала