ناگفته‌های خواهران سعودی درباره فرار از عربستان + عکس

© Fotolia / determinedناگفته‌های خواهران سعودی درباره فرار از عربستان + عکس
ناگفته‌های خواهران سعودی درباره فرار از عربستان + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو خواهی که از عربستان فرار کرده بودند، اپلیکیشن کنترل زنان را فریب داده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مها و وفا السبیعی دو خواهر عربستانی حدود پنج سال برای یک نقشه فرار بی عیب و نقص از عربستان وقت گذاشتند تا اینکه سرانجام اولین پرواز زندگی شان را تجربه کردند. 

برای اولین بار یک زن سفیر عربستان در آمریکا - اسپوتنیک ایران
برای اولین بار یک زن سفیر عربستان در آمریکا شد

آنها می گویند ما مدام تحت کنترل شدید خانواده بودیم و  توسط برخی نزدیکانمان حتی آزار جسمی دیدیم. مردان خانواده ما با استفاده از اپلیکیشن موبایل أبشر (Absher) به معنای" خبر خوب/ بله، حاضر است" خروجمان را کنترل می کردند. برنامه أبشر خروج زنان عربستان به خارج از کشور را به «سرپرستان اطلاع می داد. از پدر و شوهر گرفته تا جد پدری و برادر بزرگ‌تر همگی با این اپلیکیشن برای جا‌به‌جایی ما تصمیم می‌گرفتند.

بر اساس این اپلیکشین، خانواده ها در صورت ترک کشور توسط دخترانشان سریعا با یک پیام از ماجرا باخبر شوند، به عبارتی در عربستان اجازه سفر خارجی تنها با رضایت مردان صورت می گیرد.

این دو خواهر عربستانی درابتدا  با پرواز  از ریاض به استانبول، سپس از  ترابزون ترکیه به گرجستان و بعد آن  به سوی کشوری دیگر رفتند، سرزمینی که بنا به دلیل امنیتی نام آن را نمی‌گویند. به عقیده این دو دختر عربستانی، هر دوی انها ترس از لو رفتن مکان خود دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала