روحانی از پیروزی ایران بر آمریکا در صحنه سیاست سخن گفت

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی از پیروزی ایران بر آمریکا در صحنه سیاست سخن گفت
روحانی از پیروزی ایران بر آمریکا در صحنه سیاست سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از پیروزی تهران بر واشنگتن "در افکار سیاسی و اجتماعی جهان" سخن گفت.

 

ادامه عقب نشینی بزرگ آمریکا مقابل ایران - اسپوتنیک ایران
ادامه عقب نشینی بزرگ آمریکا مقابل ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، روحانی گفت: صبر راهبردی نظام و ملت باعث شد که نقشه‌های شوم آمریکا در خروج از برجام از بین رفت و ناچار شدند بار تخلف از مقررات را خود بر عهده بگیرند و ایران در افکار سیاسی و اجتماعی جهان به پیروزی برسد.
وی با اشاره به این‌که «در دو ماه رمضان و محرم توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خنثی و واژگون شده و ملت ایران اتصال بیشتری به حق پیدا می‌کند»، اظهار داشت: دشمن در برنامه‌ریزی‌های خود علیه ملت ایران دو صبر را در نظر نگرفته است؛ اول صبر نظام و مسئولین و دوم صبر ملت ایران و به همین دلیل است که دائماً دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: آنها از توافق بین‌المللی خارج شدند تا صبر ما پایان پذیرد و از این توافق خارج شویم و بتوانند تحریم بین‌المللی را بدون اینکه آمریکا هزینه‌ای پرداخت کند به راحتی علیه‌مان اعمال کنند؛ اما صبر راهبردی نظام و ملت باعث شد که نقشه‌های شوم آمریکا در خروج از برجام از بین رفت و ناچار شدند بار تخلف از مقررات را خود بر عهده بگیرند و ایران در افکار سیاسی و اجتماعی جهان به پیروزی برسد.
وی خاطرنشان کرد: امروز پس از یکسال صبر راهبردی اگر از تعهدات خود در برجام بکاهیم هیچ کس نمی‌تواند ما را ملامت کند، اما باید از امکانات این توافقنامه در برابر متخلفین استفاده کنیم و مطمئناً با همکاری و تلاش نظام و ملت همه صحنه‌ها به صورت دیگری ترسیم می‌شود.
وی ادامه داد: دشمن امروز هم برنامه خود را در منطقه تغییر می‌دهد و هم لحن خود را نسبت به ایران تغییر داده و ناچار به آن شده است، اگر چه این سخنان در راه و اراده ما تأثیر و تغییری نخواهد داشت.
روحانی تأکید کرد: اگر آنها مسئولیت‌های خود را برعهده گرفته و در برابر قانون سرتسلیم فرود آورده و خسارت‌هایی که وارد کرده‌اند را جبران کنند آن وقت شاید شرایط دیگری را برای حل مشکلات پیش رو ببینند و گر نه با تغییر لحن و سخن کاری از پیش نخواهند برد.

بتازگی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با کانال تلوزیونی بریتانیایی ITV از امکان مذاکرات با رئیس جمهور ایران خبر داد.
او در پاسخ به سوال آمادگی خود برای مذاکره با همتای ایرانی اش گفت، "بله، البته من ترجیح می دهم مذاکرات را انجام دهم." ترامپ در ادامه سخنان خود گفت: "وی (روحانی) اخیرا گفته است که نمی خواهد دیواری را با ایالات متحده بسازد"، در این راستا ترامپ افزود که تنها راه رسیدن به این هدف، عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای است.
این در حالی است که اخیراً روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده بود. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала