طرح کنگره آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر طرح کنگره آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی
طرح کنگره آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی برای توقف فروش تسلیحات نظامی به کشورهای عربستان سعودی، امارات و اردن هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اعضای کنگره آمریکا که در بین آن‌ها نمایندگان جمهوری‌خواه نیز حضور دارند، در حال بررسی طرحی برای فروش تسلیحات نظامی به کشورهای عربستان سعودی، امارات و اردن هستند.
نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات نگران این هستند که ترامپ با اجرای تصمیم خود قدرت کنگره را در مخالفت با رؤسای جمهور آتی در موضوع فروش تسلیحات کاهش دهد. نمایندگان کنگره پیش از این فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات را به خاطر کشتار غیرنظامیان یمنی ممنوع کرده بودند.

فروش تسلیحات آمریکایی برای بازداشتن ایران - اسپوتنیک ایران
فروش تسلیحات آمریکایی برای بازداشتن ایران

اعضای مجلس نمایندگان که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند طرحی را در دست بررسی دارند که به موجب آن دولت آمریکا می‌بایست ۲۲ مجوز فروش تسلیحات به کشورهای مذکور را باطل کرده و آن را به کنگره باز گرداند تا در یک بازه زمانی ۳۰ روزه نمایندگان کنگره آن را مورد بررسی قرار دهند. طبق این طرح، نمایندگان کنگره تلاش دارند تا قانون صادرات سلاح مربوط به سال ۱۹۷۶ را نیز مورد بازبینی قرار دهند.
لازم به ذکر است که دولت دونالد ترامپ برنامه‌ای برای فروش تسلیحات نظامی به ارزش هشت میلیارد دلار به سه کشور عربستان سعودی، امارات و اردن دارد. رئیس جمهور آمریکا پیش از این با استفاده از بند حالت فوق‌العاده قانون صادرات سلاح مربوط به سال ۱۹۷۶ با رد مخالفت‌های کنگره اعلام کرد که قصد فروش تسلیحات نظامی به سه کشور مذبور را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала