سلاح جدید وحشتناک آینده

© Photo / Lockheed Martinسلاح جدید وحشتناک آینده
سلاح جدید وحشتناک آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلاح های لیزری، خطرناک تر از سلاح های هسته ای در اینده هستند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میچیلوف، رئیس ادارۀ تحلیل سیاسی نظامی در خصوص سلاح جدید آینده در جهان گفت: سلاح لیزری به عنوان یک سلاح ترسناک برای اینده مشخص شده است. 

تجهیز جنگنده میگ ۳۵ روسی به اسلحه لیزری - اسپوتنیک ایران
تجهیز جنگنده میگ ۳۵ روسی به اسلحه لیزری

وی گفت: "کاملا ممکن است که در طی 10-15 سال آینده، سلاح های لیزری قوی تر از سلاح هسته ای باشند. بدین ترتیب کشورهایی که دارای این سلاح باشند، به نفع ارتش و موقعیت ژئوپلیتیک خود عمل می کنند".

به گفته وی، یک اسلحه لیزری می تواند حتی ماهواره ها را در مدار زمین از بین ببرد، الکترونیک فضاپیما را غیرفعال کند و به عنوان یک عامل قابل توجه در جنگ هوایی عمل کند.  روسیه و ایالات متحده و شاید چین را به عنوان رهبران جهانی در توسعه چنین سلاح هایی در اینده خواهند بود.

میچیلوف در پایان تصریح کرد: "تا کنون، تنها روسیه به طور رسمی، ورود سلاح های لیزی به نیروهای نظامی خود را گزارش داده است. آمریکایی ها در حدود یک یا دو یا دو سال آینده به این تکنولوژی دست خواهند یافت".

پیش از این؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ماه مارس 2018 در پیام خود به مجمع فدرال از ساخت مجتمع لیزری رزمی سخن گفت. به گفته رهبر روسیه، وجود چنین سلاحی  قابلیت دفاعی روسیه را افزایش داده و امنیت کشور را حفظ خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала