400 هزار تومان افزایش حقوق مدیران به 3 میلیون تومان رسید

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمید رضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در خصوص تخلف دولت در زمینه اجرای مصوبه افزایش حقوق کارمندان دولت و فرهنگیان شرح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی درخصوص تخلف دولت در زمینه اجرای مصوبه مربوط به میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و فرهنگیان بیان داشت: جای تعجب است که با معجزه دولت، 400 هزار تومان مصوبه مجلس وقتی به حقوق 11.123.000 ریالی اضافه شده است، تبدیل به 440 هزار تومان افزایش حقوق و هنگامی که به حقوق 20 میلیون تومانی اضافه شده است، 36.000.000 ریال افزایش حقوق شده است!
وی خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات واصله حتی افزایش 5 میلیون تومانی و بیشتر هم در حقوق‌های برخی (مدیران) اعمال شده است!
رییس فراکسیون فرهنگیان یادآوری کرد: در حقوق‌های پایین گرچه افزایش خوبی صورت گرفته اما حق این گروه از کارکنان شاغل و بازنشسته دولت ادا نشده است.
وی افزود: سند ادعای من این است که به پیشنهاد من (در مصوبه مجلس)، تبصره‌ای با عنوان تبصره 158 اضافه کرده‌اند که نه در صحن مجلس قرائت و نه قانونی شده است.

پول - اسپوتنیک ایران
افزایش حقوق‌ کارمندان دولت؟

حاجی بابایی گفت: ای کاش صدا وسیما مناظره‌ای بین مدافعین قانون مصوب مجلس در خصوص افزایش حقوق‌ها با نمایندگان دولت بگذارد تا با تبیین دقیق موضوع تخلفات آشکار شود.
وی بیان داشت: باید یادآورشد نظر کمیسیون بودجه و محاسبات، فصل الخطاب نیست در این خصوص باید منتظر گزارش دیوان محاسبات و کمیته بررسی مجلس باشیم زیرا اطمینان داریم که تخلفات قطعی است.
رئیس فراکسیون فرهنگیان خاطر نشان کرد: پیرو تاکیدات پیشین حداقل حقوق 15.630.000 ریال دانشجو معلمان قانون است و باید اجرا شود.
وی گفت: معلمان مشمول ماده 28 مانند بقیه معلمان افزایش حقوق دارند اما گویا مشکل خود آموزش وپرورش است.
حاجی بابایی گفت: متاسفانه اقدامات دولت در زمینه مصوبه مجلس بر پایه چه معجزه‌ای صورت گرفته است که هم افزایش حقوق 2.5 میلیون تومان و حقوق 20 میلیون تومان 18 درصد شده است؟ این 18 درصد از کجا آمده است؟ علیرغم تصریح قانون با این تغییر و اجرای نادرست مصوبه ظلم بزرگی به حقوق‌های 2.5 تا 5 میلیون تومان شده است؟
وی بیان داشت: چرا باید علیرغم تصریح قانون به حقوق یک جهادگر بازنشسته 440 هزار تومان اضافه شود و به حقوق فرد دیگری 5 میلیون تومان افزوده شود؟!

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала