پمپئو: ایالات متحده آماده مذاکره با ایران در بالاترین سطح است

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو: ایالات متحده آماده مذاکره با ایران در بالاترین سطح است
پمپئو: ایالات متحده آماده مذاکره با ایران در بالاترین سطح است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: "من فکر می کنم که ایران می داند که اگر آنها (مقامات تهران) آماده باشند چگونه با ما تماس بگیرند."

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با تلویزیون آر تی اس سوئیس گفت: "من فکر می کنم که ایران می داند که اگر آنها (مقامات تهران) آماده باشند چگونه با ما تماس بگیرند."

در این راستا از او خواسته شد تا مشخص کند که این سخن او به معنای آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای دیدار با رئیس جمهور ایران آماده خواهد بود یا رهبر ایران؟

پمپئو در پاسخ گفت: "رئیس جمهور ترامپ برای چندین ماه است که می گوید آماده مذاکره است. وقتی ایران آماده است تا گفتگو انجام دهد، گفتگو درباره اینکه ایران همانند یک کشور نرمال رفتار کند، ما برای این گفتگو آماده خواهیم بود. این در تمام سطوح رخ خواهد داد."

وی تأیید کرد که منظورش دیداری مشابه بین ترامپ و رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون خواهد بود و گفت: "البته من فکر می کنم این امکان پذیر است."

علاوه بر این، وی ادعا کرد که ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست و گفت: "ما نمی توانستیم در هفته ها و ماه های گذشته واضح تر بگوییم که ما قصد جنگ نداریم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала