سیستم پدافند هوایی آمریکا ضعیف است

© Sputnik / Ramil Sitdikovسیستم موشکی آوانگارد
سیستم موشکی آوانگارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم پدافند هوایی آمریکا نمی تواند از پس موشک های مدرن روسی برآید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «میلیتری واچ»، سامانه پدافند هوایی از روند پیشرفت تسلیحات روسی عقب می ماند و قادر به مقابله با موشک های مدرن روسی نخواهد بود.

سامانه پدافند هوایی آمریکا شامل Patriot, AEGIS و AEGIS Ashore, THAAD و GMDاست. سیستم «پاتریوت» بهترین سیستم از این نوع نامیده می شود که مدرن ترین سیستم دفاع هوایی آمریکاست. اما این سیستم نیز با محدودیت های عملیاتی روبروست که با روند پرتاب موشک از دستگاه پرتاب مرتبط است.

Зенитно-ракетные комплексы Триумф С-400 на аэродроме города Пушкина - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کارشناس نظامی: یک اس – 400 روسی به جای چهار پاتریوت آمریکایی

به عنوان مثال، در «پاتریوت» از پرتاب «گرم» استفاده می شود، در حالی که در سامانه «اس-300» از استارت «سرد» استفاده می شود.

به نوشته نشریه نامبرده، همانا به این دلیل، سیستم پدافند هوایی آمریکا فقط پس از آنکه موشک ها نیمی از مسیر پرواز خود را طی کرده اند، قادر به حمله به موشک های بالستیکی بین قاره ای است. سیستم پدافند هوایی آمریکا قادر به زدن موشک ها در ابتدای استارت و در لایه های متراکم جو نیست.

افزون برآن نویسندگان مقاله نامبرده معتقد هستند که سامانه پدافند هوایی آمریکا حتی قادر به زدن موشک های کره شمالی نیست، مثلا نابودی موشک کره شمالی «هوسون-14» توسط سامانه پدافند هوایی آمریکا ممکن نخواهد بود که در سال 2017 در ارتفاع 770 کیلومتری بر فراز ژاپن پرواز کرد و در 300 کیلومتری از سواحل ژاپن در دریای ژاپن سقوط کرد و سامانه Aegis آمریکا نتوانست آن را رهگیری بکند.

نشریه نامبرده نوشت در حالی که آمریکا حتی با رهگیری موشک کره شمالی دچار مشکل می شود، دیگر لزومی ندارد از مشکلاتی صحبت شود که آمریکا در رابطه با موشک مدرن مافوق صوت «آوانگارد» روسیه با آن مواجه خواهد شد. سرعت این موشک 20 بار بیش از سرعت صوت است. شانس رهگیری آن توسط سامانه پدافند هوایی آمریکا مساوی با صفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала