هشدار جدی آمریکا به اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار جدی آمریکا به اتحادیه اروپا
هشدار جدی آمریکا به اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا تهدید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا به صورت یکجانبه به اجرای طرح‌های دفاعی خود ادامه دهد، از پشتیبانی نظامی واشنگتن محروم خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که روابط آمریکا و اروپا طی سال‌های اخیر به خاطر اصرار دونالد ترامپ بر افزایش هزینه های نظامی کشورهای اروپایی و تهدید رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سازمان ناتو به شدت متشنج شده است، اسناد فاش شده از نشست 22 ماه می بین مقام های آمریکایی و اعضای کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا نشان می دهد که دولت ترامپ برای متحدان اروپایی اش ضرب الاجلی را تعیین کرده و از آنها خواسته است تا تغییراتی در سیاست دفاعی خود ایجاد کرده تا از این مساله مطمئن شود که اروپا همچنان روابط نزدیک دفاعی و تسلیحاتی خود را با شرکت های آمریکایی حفظ خواهد کرد.

آمریکا، اروپایی ها را از توسعه تسلیحاتشان منع کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا، اروپایی ها را از توسعه تسلیحاتشان منع کرد

به نقل از روزنامه اسپانیایی ال پاریس؛ مقام های آمریکایی در این نشست به همتایان اروپایی شان هشدار داده اند که اگر بروکسل با مشارکت شرکت های نظامی آمریکایی در تولید سامانه های تسلیحاتی جدید موافقت نکند، احتمالا در صورت مواجهه با تهدیدات در آینده تنها خواهد ماند.

در این نشست مایکل مورفی معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا هشدار داده است که اگر لحن و روح قوانین اروپا درباره توسعه و تولید تسلیحات نظامی تغییر نکند، و شرکت های آمریکایی اجازه مشارکت در روند تولید و توسعه تسلیحات جدید را نداشته باشند، در صورت مواجهه با هرگونه تهدیدی در آینده، احتمالا تنها خواهد ماند.

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به عدم تناسب بین سامانه های تسلیحاتی آمریکایی و اروپایی هشدار داده و گفته است: این مساله احتمالا موجب خواهد شد تا ارتش های دو طرف قادر به مبارزه و مقابله با تهدیدات مشترک نباشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала