کوتاهی کشورهای عربی در مبارزه با ملخ

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر کوتاهی کشورهای عربی در مبارزه با ملخ
کوتاهی کشورهای عربی در مبارزه با ملخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران بحث بیوتروریسم بودن هجوم ملخ‌ها به این کشور را منتفی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران درباره بررسی‌های فائو مبنی بر احتمال بیوتروریسم بودن حملات ملخ‌ها به ایران، این بحث را منتفی دانست.
وی تصریح کرد: نه اینکه بحث بیوتروریسم مطرح باشد بلکه این کشورها در مناطق آلوده، منابع کشاورزی زیادی ندارند و برایشان مهم نبوده که مبارزه کنند اما در هر حال هر دولتی وظیفه دارد که با این آفت مبارزه کند و از گسترش آن جلوگیری نماید.

ملخ‌ها به تهران نزدیکتر می‌شوند +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
ملخ‌ها به تهران نزدیکتر می‌شوند +عکس،ویدئو

میر در خصوص کوتاهی کشورهای عربی در مبارزه با ملخ اظهار داشت: هفته گذشته، نماینده ای از فائو برای بررسی نحوه مبارزه با ملخ‌ها به کشور ما آمد و به همراه تعدادی از مدیران سازمان حفظ نباتات از کل مناطق آلوده بازدید کرد. ما در آن جلسه از نماینده فائو درخواست کردیم گزارشی را درباره نحوه مبارزه عربستان، امارات، عمان، یمن و قطر ارائه کند و بحث ما این بود که کشورهای مذکور در این زمینه کوتاهی کرده اند.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران علت حمله ملخ‌ها به ایران را از زبان نماینده فائو اینگونه بازگو کرد: دلیل نخست تغییرات اقلیمی بود ضمن اینکه نماینده فائو تلویحاً اعلام کرد که کشورهای مذکور آنچنان که باید با ملخ صحرایی مبارزه می‌کردند، این کار را انجام نداده اند. مهم‌ترین این کشورها نیز یمن بوده که به دلیل جنگ اصلاً مبارزه نکرده است. کشورهای دیگر مانند عربستان، عمان، امارات و قطر هم در سطحی که باید مبارزه می‌کردند، نکردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала