آیا مرکل و پمپئو کمپین ضد ایرانی تشکیل می دهند؟

© AFP 2023 / Odd Andersenآیا مرکل و پمپئو کمپین ضد ایرانی تشکیل می دهند؟
آیا مرکل و پمپئو کمپین ضد ایرانی تشکیل می دهند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگو های ضد ایرانی و ضد روسی آنگلا مرکل و مایک پمپئو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکااطلاع داد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در دیدار جمعه هفته گذشته با « آنگلا مرکل » صدراعظم آلمان در برلین در خصوص مسائل مختلفی شامل «مقابله با برنامه موشکی ایران» و «تجاوزگری روسیه در اوکراین» گفتگو کرده اند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «مایکل آر پمپئو وزیر خارجه (آمریکا) با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای صحبت درخصوص اولویت‌های مهم و مشترک از قبیل حمایت از اوکراین دیدار کردند».
همچنین اضافه می شود: «این دو در ارتباط با تهدیدات فزاینده رژیم ایران در منطقه علیه منافع آمریکا و لزوم مقابله با فعالیت‌های موشکی و تجاوزگری منطقه‌ای آن صحبت کردند».
این مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ» در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان در پاسخ به سوالی درباره سازوکار اینستکس نیز صحبت کرده و در این خصوص گفت: «اگر با هدف تسهیل معاملات کالاهایی که تحت تحریم نیست باشد، مشکلی ندارد».
طبق خبر وزارت خارجه، پمپئو و مرکل در خصوص منافع و مواضع مشترک آمریکا و آلمان در افغانستان و لزوم مذاکرات واقعی بین گروه‌های افغانستانی به منظور رسیدن به صلح در این کشور نیز صحبت کردند.
پمپئو همچنین در گفتگو با یک روزنامه آلمانی از انتظار واشنگتن از برلین برای مقابله با تهران صحبت کرد. وی افزود: «امیدواریم آلمان اقدامات بیشتری انجام دهد… رژیم (ایران) یک حکومت دینی توسعه‌طلب است. دموکراسی‌های آزاد وظیفه دارند که جهان را از تهدید (ایران) حفظ کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала