کاهش وزن بدون احساس گرسنگی

© Fotolia / Andrey Popovکاهش وزن بدون احساس گرسنگی
کاهش وزن بدون احساس گرسنگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حرف از رژیم‌های لاغری که می‌شود همه به یاد گرسنگی و ضعف و بی‌حالی می‌افتند این درحالی است که متخصصان علم تغذیه معتقدند رژیم‌های لاغری نباید هرگز باعث ذره‌ای گرسنگی شوند.

به گزارش اسپوتنیک، افرادی که از رژیم های غذایی استفاده می کنند همواره از احساس گرسنگی در طول روز رنج می برند. بسیاری به دلیل همین احساس گرسنگی، رژیم های غذایی خود را دنبال نمی کنند. اما پزشکان معتقدند استفاده از برخی شیوه های زندگی به کاهش وزن و بدون احساس گرسنگی کمک می کند.

وزن مناسب برای جلوگیری از کوچک شدن مغز - اسپوتنیک ایران
وزن مناسب برای جلوگیری از کوچک شدن مغز

کاهش وزن با 2 روش امکان پذیر است، سوزاندن کالری ‏ها با ورزش و یا انتخاب هوشمندانه غذا و کنترل واحدهای غذایی که شخص مصرف می کند.
افرادی که ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و در مجموع تحرک بیشتری دارند، روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسانی که زیاد می نشینند، می ‏سوزانند. این مقدار کالری در حدود 17 کیلوگرم در سال می باشد.
محققان پیشنهاد می کنند که بین وعده‏ های غذایی فاصله‏ های مشخصی قرار داده شود و خوردن غذا در یک اندازه تنظیم شود.

غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است.
نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم زیاد کند. نوشیدن 2 لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه ماندگار است. یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود 3 و نیم کیلوگرم کم کنید.
بالا رفتن از پله بجای آسانسور، یک عمل برای تقویت پاها است. چون شما وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала