شرط وزیر خارجه ایران برای سفر به ریاض

© REUTERS / Lucas Jacksonشرط وزبر خارجه ایران برای سفر به ریتض
شرط وزبر خارجه ایران برای سفر به ریتض - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران طی سخنانی گفت، ایران همواره خواهان صلح و تعهد به مقررات بین المللی است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت: آنچه که لازم است جهان نسبت به آن کاملا آگاهی داشته باشد این واقعیت است که جمهوری اسلامی همواره خواهان صلح و تعهد به مقررات بین المللی است اما نمی تواند در قبال سیاست آمریکا که تحمیل جنگ است، بی تفاوت باشد. آقای ترامپ در مصاحبه هفته گذشته خود با شبکه معروف فاکس نیوز در آمریکا اعلام کرد که ما نمی خواهیم با ایران جنگ نظامی کنیم اما وارد جنگ اقتصادی شده‎ایم، معنای جنگ اقتصادی این است که دولت آمریکا مردم ایران را هدف گرفته است.

پيشتهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس - اسپوتنیک ایران
پيشنهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس

وی افزود: تمرکز ما بر همسایگان است. اکثر کشورهای همسایه را بازدید کردم و تعدادی از کشورهای همسایه در حاشیه جنوبی خلیج فارس را معاون سیاسی وزارت خارجه بازدید کرده‌اند. چند کشور همسایه دیگر باقی مانده که در این حرکت اخیر بازدید نشده‌اند که آنها را انشا الله بعد از ماه مبارک رمضان یا بعد از تعطیلات عید سعید فطر بازید خواهیم کرد.

ظریف در ادامه گفت: آغوش ما برای همه کشورهای حاشیه خلیج فارس باز است. متأسفانه دو، سه کشور در حاشیه خلیج فارس هستند که راه دیگری را انتخاب کرده اند، ما معتقدیم راهی که آنها انتخاب کرده اند راه مؤثری نیست، راه خطرناکی است و بیش از همه برای خودشان خطر دارد. ما برای این کشورها هیچ‌گاه بد نخواسته ایم و هنوز هم بد نمی خواهیم، معتقدیم که ما همسایه هستیم و به حکم جغرافیا همواره همسایه خواهیم بود لذا اگر آقای عراقچی به این کشورها سفر نکرده اند، انتخاب ما نبوده بلکه انتخاب آنها بوده که راه دیگری را انتخاب کنند.

وزیر خارجه ایران درباره مذاکره با عربستان گفت: اگر دولت سعودی آمادگی را داشته باشد که سیاست خود را تغییر بدهد من فردا می توانم در ریاض باشم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала