اقدام متقابل چین علیه آمریکا در خصوص هوآوی

© REUTERS / Charles Platiauاقدام متقابل چین علیه آمریکا در خصوص هوآوی
اقدام متقابل چین علیه آمریکا در خصوص هوآوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بازرگانی چین از تهیه لیست سیاه این کشور علیه برخی شرکت های خارجی و افراد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین لیست سیاهی از شرکت های خارجی و افرادی که برای فشار به شرکت های چینی تلاش می کنند، ایجاد خواهد کرد.
به نقل از گلوبال تایمز، این لیست شامل شرکت های خارجی و افرادی می شود که کالاهای چینی را تحریم کرده و اقدامات تبعض آمیز با دلایل غیر تجاری صورت می دهند.
به گفته سخنگوی وزارت بازرگانی چین، تصمیم به تشکیل این لیست سیاه پس از آن اتخاذ شد که برخی شرکتها خارجی اصول بازار را نقض و واردات کالاهای چینی را ممنوع کرده و همچنین امنیت ملی را تهدید کردند.
پیش از این مدیر امور حقوقی شرکت هوآوی اعلام کرده بود که با قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه ایالات متحده، روش خطرناکی را بر علیه این شرکت آغاز کرده و ممکن است در آینده هر صنعت، شرکت یا مشتری هدف تحریم های امریکا قرار بگیرد و لذا باید با آن مقابله شود.
در هفته‌های اخیر جنگ تجاری آمریکا و چین بسیار وخیم‌تر شده و بعد از افزایش تعرفه‌های مربوط به اجناس ساخت این دو کشور، دونالد ترامپ شرکت هواوی را در لیست سیاه وزارت تجارت امریکا قرار داد ، یعنی شرکت‌های امریکایی بدون اخذ مجوز نمی‌توانند با هواوی همکاری داشته باشند. اما در این میان، دولت چین برای تلافی این تصمیم، شرکت اپل را تحریم نمی‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала