پرتاب دو موشک از سوریه به بلندی‌های جولان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyپرتاب موشک به بلندی های جولان
پرتاب موشک به بلندی های جولان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان اسرائیلی پرتاب دو موشک یا مین از خاک سوریه به ارتفاعات جولان را اطلاع دادند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعیه منتشره، نظامیان اسرائیلی در باره پرتاب 2 موشک یا مین از خاک سوریه به بخش تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان خبر دادند.

اطلاعات دیگری در باره آسیب دیدگان و یا عملیات جوابیه دریافت نشده است.

در گذشته، اسرائیل درجواب به آتشباری از سوی کشورهای همسایه از جمله غیرعمد، مواضع نیروهای سوریه را مورد آتشباری قرار می داد.

بلندی‌های جولان یکی از مناطق راهبرد نظامی در سوریه است. از 1948 تا 1967 سوریه از این بلندی‌ها برای خمپاره‌اندازی استفاده می‌کرد. آب باران جاری شده از بلندی‌های جولان به رود اردن می‌ریزد و یک سوم آب مورد نیاز اسرائیل را تأمین می‌کند.

هم‌اینک اسرائیل با نصب دستگاه‌های هشداردهنده بر بلندی‌های جولان، تمامی تحرکات نظامی سوریه را مراقبت می‌کند. اسرائیل در جنگ شش‌روزه در 1967 میلادی بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورد. اسرائیل در سال1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. این اقدام هیچگاه مورد تأیید سازمان ملل متحد قرار نگرفت.

 آوریل 2019 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اشغال اسرائیل بر جولان را به رسمیت شناخت. این تصمیم ترامپ با مخالفت جامعهٔ جهانی و اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و از جمله بریتانیا مواجه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала