برنامه‌های موشکی وسیع عربستان، امارات و اسرائیل

© Photo / IRNAبرنامه‌های موشکی وسیع عربستان، امارات و اسرائیل
برنامه‌های موشکی وسیع عربستان، امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در انگلیس از تولید موشکهای با برد بسیار بالا توسط عربستان، اسرائیل، مصر و امارات خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس با انتشار یک رشته توئیت از برنامه‌های موشکی وسیع عربستان، اسرائیل، مصر و امارات خبر داد.
بعیدی‌نژاد نوشت: اطلاعات برنامه های موشکی کشورهای منطقه، نشان می دهد که بر خلاف جنجال های تبلیغاتی که بر سر برنامه موشکی ایران براه افتاده، عربستان، اسرائیل، مصر و حتی امارات از دهه ها پیش برنامه های موشکی بسیار وسیعی را با همکاری دیگران طراحی کرده و موشکهای با بُردهای بسیار بالایی را تولید می کنند.
سفیر ایران در انگلیس در ادامه به بررسی برنامه‌های موشکی کشورهای یاد شده پرداخته و از برخی از موشک‌های این کشورها نام می‌برد.

لازم به ذکر است که کشورهای عربی درپایان اجلاس سران اتحادیه عرب در مکه، ایران را به تحویل موشک های بالستیکی به نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" در یمن برای موشک اندازی به خاک عربستان سعودی متهم کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای عربی آمده است:" از همه اقدامات عربستان برای دفاع از خاک و امنیت خود حمایت می کنیم. کشورهای عربی برای مقابله با دخالت های ایران متحد هستند. دخالت ایران در بحران سوریه، امور بحرین و حمایت از گروه های تروریستی در آنجا را محکوم می کنیم. همچنین اشغال سه جزیره امارات متحده عربی از سوی ایران و همچنین شلیک موشکهای ساخت ایران به سوی عربستان سعودی از یمن را نکوهش می کنیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала