واکنش سخنگوی پوتین به خبر گویا امتناع روسیه از فروش اس 400 به ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش سخنگوی پوتین به خبرگویا امتناع روسیه از فروش اس 400 به ایران
واکنش سخنگوی پوتین به خبرگویا امتناع روسیه از فروش اس 400 به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعتراف کرد که از خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 توسط ایران خبر ندارد.

 

اس 400 ، کابوس ناتو - اسپوتنیک ایران
اس 400 ، کابوس ناتو
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تأئید یا تکذیب گزارش خبرگزاری بلومبرگ درباره گویا امتناع روسیه از قبول درخواست ایران در خصوص خریداری اس 400 گفت:" خبر ندارم". پسکوف به برخورد "بسیار با احتیاط" نسبت به چنین اخباری فرا خوانده و توصیه کرد درباره منبع این خبر از بلومبرگ توضیح خواسته شود.
پیشتر یک منبع نظامی ـ دیپلماتیک گفته بود فدراسیون روسیه هیچ درخواستی از ایران در خصوص تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 "تریومف" دریافت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، منبع نامبرده ضمن بیان این مطلب افزود:" به این دلیل صحبت درباره گویا امتناع روسیه از تحویل این سامانه به ایران بی اساس است".
پیشتر خبرگزاری بلومبرگ با استناد به دو منبع اعلام کرده بود که گویا مسکو از صادرات سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 به ایران امتناع ورزیده و معتقد است این معامله باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
در مطلب منتشره توسط خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان می شود:" واکنش روسیه نسبت به درخواست ایران توازن شکننده قوا در خلیج فارس را بازتاب می دهد که در آنجا درگیری بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده و متحدان عربش در حال نضج گرفتن است".
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
طبق گزارش های دریافتی روسیه به چین اس 400 تحویل می دهد و چندی پیش قراردادهای تحویل این سامانه با ترکیه و هند به امضا رسیده که با نارضایتی واشنگتن روبروگردیده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала