آمادگی تعدادی از کشورهای عربی خلیج فارس برای بررسی پیشنهاد جدید ایران

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی تعدادی از کشورهای عربی خلیج فارس برای بررسی پیشنهاد جدید ایران
آمادگی تعدادی از کشورهای عربی خلیج فارس برای بررسی پیشنهاد جدید ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تعدادی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس آماده بررسی پیشنهاد ایران برای انعقاد معاهده منع تعرض هستند.

پيشتهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس - اسپوتنیک ایران
پيشنهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف ضمن اعلام این مطلب یادآور شد چندی سال قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار آغاز روند تقویت اعتماد و تشکیل سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس شده بود و خاطرنشان ساخت اکنون نیز مسکو آماده مساعدت به انعقاد معاهده منع تعرض بین ایران و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است.
پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در جریان بازدید از عراق پیشنهاد انعقاد معاهده منع تعرض بین جمهوری اسلامی و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس در شرایط بغرنج فعلی در منطقه را مطرح کرده بود.
یادآور می شود شیخ نشین های عربی خلیج فارس در نشست خود در مکه جامعه جهانی را به جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران و اعمال محدودیت های بیشتر و شدیدتر برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی فرا خوانده اند. آنها در بیانیه خود حمایت دوباره خود از استراتژی امریکا نسبت به ایران از جمله مقابله با طرح های هسته ای و موشکی ایران، "فعالیت جمهوری اسلامی در راستای برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت تهران از تروریسم" را اعلام کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала