تمدید معافیت برخی از مشتریان نفت ایران

© AFP 2023 / Atta Kenare تمدید معافیت برخی از مشتریان نفت ایران
تمدید معافیت برخی از مشتریان نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام آمریکایی اعلام کرد کشورهایی که واردات نفت آنها از ایران به میزان مشخص‌شده از سوی آمریکا نرسیده است می‌توانند تا رسیدن به این میزان همچنان از ایران نفت وارد کنند.

فروش نفت ایران پس از تحریم های ایالات متحده به شدت کاهش یافت - اسپوتنیک ایران
فروش نفت ایران پس از تحریم های ایالات متحده به شدت کاهش یافت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال با استناد به اظهارات «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران، از اعطای معافیت محدود به برخی مشتریان نفت ایران خبر داد.
وال‌استریت‌ژورنال بر اساس اظهارات برایان هوک مدعی شده کشورهایی که واردات نفت آنها از ایران کمتر از رقم تعیین‌شده از سوی آمریکا بوده است، می‌توانند تا رسیدن به این رقم همچنان از ایران نفت وارد کنند.
این مقام آمریکایی در عین حال تأکید کرده است: «هرگاه کشورها [واردکنندگان نفت از ایران] به سقف تعیین‌شده در مذاکرات برسند، پس از آن در صورت وارد کردن نفت از ایران مشمول تحریم خواهند شد».
آمریکا در ماه نوامبر (آبان) هشت کشور را به مدت شش ماه از اجرای تحریم‌های نفتی یکجانبه خود علیه ایران معاف کرده بود اما کمی قبل از پایان این مهلت شش‌ماهه اعلام کرد که قصد ندارد معافیت این کشورها را تمدید کند.
مقامات آمریکایی پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر تمدید نکردن معافیت کشورهای وارکننده نفت از ایران تأکید کردند که هدف آنها از اتخاذ چنین تصمیمی، به صفر رساندن صادرات نفت ایران در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری بر این کشور بوده است.
تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شده است تا بهای نفت در بازارهای جهانی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 20 درصد افزایش یابد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала