حکم اعدام برای نجفی صادر نخواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حکم اعدام برای نجفی صادر نخواهد شد
حکم اعدام برای نجفی صادر نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از وکلای برجسته پرونده‎های قضایی در خصوص پرونده محمد علی نجفی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز، محمود علیزاده طباطبایی از وکلای برجسته پرونده‎های قضایی ایران درباره اینکه آیا برای نجفی حکم اعدام صادر می‎شود، تصریح کرد: از نظر من بدون شک برای نجفی حکم اعدام صادر نمی‎شود اما بنده اطلاع دقیقی از نحوه و علت اینکه چرا این موضوع رخ داده است اطلاع ندارم.

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران - اسپوتنیک ایران
توضیحات شهردار اسبق تهران درباره نحوه قتل همسرش + ویدئو

وی درباره اینکه محمدعلی نجفی با چه حکمی امکان حمل سلاح را داشته است، اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از مقامات و مسئولیت دارای سلاح هستند و این روند از طریق تایید کمیته‎ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح صورت می‌‎گیرد و در واقع به خیلی از افراد از این طریق مجوز حمل سلاح داده می‎شود و این قاعده درباره نجفی نیز صدق می‎کند و وی بدون شک مجوز حمل سلاح داشته است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: طبق مفاد قانونی قتل یک جرم خصوصی است و در صورتی که اولیای دم رضایت دهند فردی که مرتکب چنین جرمی شده است حبس محدودی را سپری می‎کند ولی بعد آزاد می‎شود البته درباره خانم میترا استاد باید بگویم که وی یک فرزند پسر بزرگ دارد که می‎تواند درباره نحوه تعیین مجازات قاتل تصمیم بگیرد.

طباطبایی تاکید کرد: آنطور که بنده از نزدیکان وی سوال کردم نجفی پیش از اعتراف برای مشورت به قم سفر کرده است و بعد از آن با حضور در اداره آگاهی شاپور به قتل همسر خود اعتراف کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نجفی ماهیت سیاسی دارد گفت: این پرونده به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به دلایل شخصی و خانوادگی صورت گرفته است.

این حقوقدان درباره اینکه آیا پذیرش وکالت نجفی به وی پیشنهاد شده است اظهار کرد: فعلا تماس و مراجعه‎ای در این راستا با بنده صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала