رهبر ایران: پتانسیل دفاعی ایران، موضوع چانه زنی و مذاکره نیست

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderرهبر ایران: پتانسیل دفاعی ایران ، موضوع چانه زنی و مذاکره نیست
رهبر ایران: پتانسیل دفاعی ایران ، موضوع چانه زنی و مذاکره نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در دیداری 3 ساعته با هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاهها به تشریح مسائل روز کشور و جهان پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رهبر انقلاب اسلامی به جنجال رسانه های خارجی درباره مذاکره اشاره کرده و بیان داشت: مقصود آنها از اینکه می گویند ایران باید به میز مذاکره بازگردد، مذاکره با آمریکا است زیرا ما با دیگر کشورها مشکلی نداریم و با اروپایی ها و دیگران مذاکره می کنیم.
آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مسئله اصلی در مذاکرات، تعیین موضوع مذاکره است، خاطر نشان کرد: ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و «موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب» همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند.
وی افزود: موضوعاتی همچون مسائل دفاعی، قابل مذاکره نیست. مذاکره در این مسائل دو کلمه خواهد بود، طرف مقابل می گوید ما این موارد را خواستاریم و ما هم می گوییم «نه» و تمام می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، تاکید کرد: همانطور که قبلاً هم گفته شده، مذاکره نکردن با آمریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.
آيت الله خامنه ای تاکید کرد: آمریکایی‌ها معمولاً برای رسیدن به اهداف خود یک راهبرد دارند و یک تاکتیک. راهبرد آنها «فشار» با هدف خسته کردن طرف مقابل است و سپس از «مذاکره» به عنوان مکمل فشار استفاده می کنند تا به خواسته خود برسند. این مذاکره در واقع مذاکره نیست بلکه وسیله ای برای چیدن محصول فشارها است و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکایی‌ها یعنی نقد کردن همان مواردی که با فشار زمینه تحقق آن را فراهم کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با این ترفند را استفاده از اهرم های فشار در مقابل آمریکایی‌ها دانستند و ادامه دادند: اگر از اهرم ها و ابزارهای فشار به درستی استفاده شود، فشار آمریکایی‌ها یا کم و یا متوقف خواهد شد، اما اگر فریب «دعوت به مذاکره» آمریکایی‌ها خورده شود و از اهرم‌های فشار استفاده نشود، نتیجه، لغزیدن و باخت قطعی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала