آمریکا به زودی از اسناد حمله ایران به تانکرهای اماراتی رونمایی می کند

© AP Photo / Andrew Harnikآمریکا به زودی از اسناد حمله ایران به تانکرهای اماراتی رونمایی می شود
آمریکا به زودی از اسناد حمله ایران به تانکرهای اماراتی رونمایی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتن به زودی شواهدی از اسناد حمله ایران به تانکرهای اماراتی به سازمان ملل متحد ارائه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان مشاور امنیت ملی ایالات متحده، آمریکا به زودی شواهدی از دخالت ایران در حملات تانکرهای امارات متحده عربی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می دهد. 

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش تهران به اتهام دست داشتن در حمله به چند کشتی در سواحل امارات
                             

ایالات متحده قصد دارد تا اسناد لازم مبنی بر دخالت ایران در حمله اخیر علیه چهار تانکر در آبهای امارات را به سازمان ملل متحد ارائه داده است. این گزارش روز پنج شنبه توسط خبرگزاری رویترز به نقل از جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده منتشر شده است.

به گفته این منبع خبری، بولتون اعلام نموده است که این شواهد هفته آینده ارائه خواهد شد: "من فکر نمی کنم که کسی که با وضعیت منطقه آشنا باشد یا نه، نتواند به این نتیجه برسد که این حملات توسط ایران یا همدستانش انجام شده است".

پیش از این در خبر ها آمده بود که جان بولتون معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در امور امنیت ملی در جمع خبرنگاران در ابوظبی اعلام نمود که، مین های دریایی ایران می توانند در حمله به تانکرهای امارات متحده عربی مورد استفاده قرار گیرند. 

گفتنی است، پیش از این به نقل از شبکه تلویزیونی المعیادین، صبح امروز (یکشنبه، ۱۲ می) در نتیجه آتش‌گرفتن دست کم هفت تانکر نفت در شهر فجیره امارات متحده عربی، چندین انفجار رخ داده است. یک منبع خبری در این خصوص گفت: "انفجارهای قوی در بندر فجیره به وقوع پیوسته اند. انفجارها قوی و پی‌هم بودند، این انفجارها از ساعت ۴ الی ۷ صبح به وقوع پیوستند". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала