اجرایی شدن توافقنامه همکاری دفاعی میان آمریکا و امارات

© AP Photo / Manish Swarupاجرایی شدن توافقنامه همکاری دفاعی میان آمریکا و امارات
اجرایی شدن توافقنامه همکاری دفاعی میان آمریکا و امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مطبوعاتی کاخ سفید از اجرایی شدن توافقنامه همکاری دفاعی میان آمریکا و امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید، با اشاره به بیانیه مشترک مشاوران امنیت ملی آمریکا و امارات متحده عربی، گزارش داد که توافقنامه همکاری دفاعی (DCA) میان ایالات متحده و امارات متحده عربی به اجرا درآمده است.

بولتون: ایران از مین برای حمله به تانکرهای امارات استفاده کرده است - اسپوتنیک ایران
بولتون: ایران از مین برای حمله به تانکرهای امارات استفاده کرده است

در این بیانیه آمده است: "این توافقنامه هماهنگی نظامی میان ایالات متحده و امارات متحده عربی را تقویت خواهد کرد، و به غیر از آن همکاری نظامی، سیاسی و اقتصادی را در این برهه حساس تقویت می کند. ایالات متحده و امارات متحده عربی عمیقا علاقه مند به ترویج رونق و ثبات در منطقه هستند. این توافقنامه، با ترویج همکاری نزدیک تر در زمینه مسائل امنیتی و دفاعی و حمایت از تلاش های هر دو کشور برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس، را ترویج می کند. "
در حال حاضر جان بولتون، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه امنیت ملی در امارات متحده عربی حضور دارد. دیدار وی در راستای اتهامات آمریکا علیه ایران در خصوص افزایش تنش در منطقه و حملات به کشتی‌های غیرنظامی، از جمله تانکر امارات متحده عربی، صورت پذیرفته است. ایران این اتهامات را انکار می کند.
پمپئو هفته گذشته طی بیانیه‌ای در وبسایت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به این وزارتخانه دستور داده است تا ۲۲ مورد از قراردادهای انتقال تسلیحات به اردن، امارات و عربستان را که حدود ۸.۱ میلیارد دلار ارزش دارد به سرعت تکمیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала