تاکید مسکو برای تشکیل هرچه سریعتر کمیسیون مشترک برجام

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید مسکو برای تشکیل هرچه سریعتر کمیسیون مشترک برجام
تاکید مسکو برای تشکیل هرچه سریعتر کمیسیون مشترک برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه برای تشکیل هر چه سریعتر کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه خروج ایران از توافق هسته ای می تواند راه را برای از هم گسیختن این توافق و درگیری نظامی را فراهم آورد.

وی امروز اظهار داشت، که تهران از موضع مسکو برای تشکیل کمیسیون مشترک برجام حمایت می کند و روسیه در همین راستا، اصرار دارد که نباید تشکیل این کمیسیون به تاخیر بیفتد.

ریابکوف در پایان مذاکرات در ایران گفت: ما البته موضوع تشکیل کمیسیون مشترک را بررسی کردیم و در همین راستا متوجه شدیم که طرف ایرانی هم از این ایده استقبال می کند. ما معتقدیم که تشکیل کمیسیون نباید به تاخیر بیفتد. قطعا باید پرمحتوا باشد و نمیتوان فقط به خواندن سخترانی های از پیش تعیین شده بسنده کرد. این کمیسیون باید گفتگویی زنده باشد تا کشورهای باقی مانده در برجام پس از خروج آمریکا، بتوانند برای پیشبرد آن تصمیم نهایی بگیرند تا بتوان نقشه راهی برای اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر و تشدید اوضاع تهیه کرد و دریافت که چه وظایفی در اولویت قرار دارند.

وی افزود، که دیروز تمام موضوعات مربوط به اوضاع فعلی برجام بررسی شد، منظور اوضاع بوجود آمده پس از اعلام توقف برخی از تعهدات داوطلبانه ایران در چارچوب برجام است.

همچنین سرگئی ریابکوف گفت: تا کنون ایران از حد مجاز ذخیره (آب سنگین) 130 تنی مقرر شده در برجام فراتر نرفته، اما ظاهرا اگر در مدت پیش رو، اعضای برجام از جمله ایران، نتوانند راه حلی قابل قبولی برای همه در این زمینه، پیش از هر چیز، تضمینی برای منافع مشروع اقتصادی جمهوری اسلامی پیدا نکنند، پس از مدتی این اتفاق خواهد افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала