به دام افتادن افسران اطلاعاتی اسرائیلی در سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر به دام افتادن افسران اطلاعاتی اسرائیلی در سوریه
به دام افتادن افسران اطلاعاتی  اسرائیلی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش که از 16 اردیبهشت عملیات آزادسازی شمال استان «حماه» را آغاز کردند، موفق شدند پیشرویهای بسیار خوبی به دست آورند.

حدود 450 تروریست جبهه النصره به ارتش سوریه در استان حما حمله کردند - اسپوتنیک ایران
حدود 450 تروریست جبهه النصره به ارتش سوریه در استان حما حمله کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش که از 16 اردیبهشت عملیات آزادسازی شمال استان «حماه» را آغاز کردند، موفق شدند پیشرویهای بسیار خوبی به دست آورند.
یکی از مناطق مهمی که توسط ارتش سوریه در شمال غرب حماه آزاد شد، شهرک «کفر نبوده» بود که تروریستهای بسیاری برای جلوگیری از آزادسازی آن کشته شدند.
بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه اخیر شورای امنیت دلایل محکمی درباره حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای از تروریستهای حاضر در استان ادلب (شمال غرب سوریه) ارائه کرد.
الجعفری همچنین از نشستی که اخیرا تروریستها در ادلب برگزار کردند تا بتوانند مانع پیشروی ارتش سوریه شوند، تصاویری منتشر کرد که در آن، افرادی حضور داشتند که در نشستهای صلح سوریه موسوم به «آستانه» شرکت داشتند.
سرتیپ «علی مقصود» کارشناسی نظامی مسائل رهبردی و تحلیلگر سیاسی تأکید کرد که اظهارات الجعفری، تأثیر بسیاری در جامعه بین‌الملل دارد؛ زیرا وی اسناد و دلایل عینی درباره مدعای خویش ارائه کرد.
سرتیپ علی مقصود گفت که پس از محاصره کفرنبوده توسط ارتش سوریه، تروریست‌های خارجی وارد این عملیات شدند تا مانع از تسلط ارتش بر این شهرک شوند، ولی ارتش با یک عقب‌نشینی تاکتیکی و استقرار مجدد، تروریستها را در یک منطقه محاصره کرد.
به گفته این کارشناس نظامی، به محض اینکه تروریست‌ها به کفرنبوده رسیدند، با حمایت کارشناسان خارجی که در واقع افسران اطلاعاتی خارجی از جمله اسرائیل و ترکیه بودند، ارتش سوریه با یک پاتک، شمار زیادی از این افسران را محاصره کرد.
مقصود در ادامه تصریح کرد، پس از محاصره این کارشناسان، تروریست‌ها بار دیگر حملات سنگینی آغاز کردند تا این محاصره را در هم شکنند، ولی ارتش این حملات را دفع و این افسران را بازداشت کرد.
وی درباره بازداشت این عناصر اطلاعاتی تصریح کرد، این مسئله یک دستاورد مهم در این مرحله است؛ مرحله‌ای که کشورهای غربی در پی تدوین مجدد سناریوی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی و مطرح کردن ادعای حقوق بشری خود هستند تا بتوانند مانع از لو رفتن اطلاعات خود توسط این عناصر شوند.
این کارشناس نظامی همچنین خاطر نشان کرد که تعداد این افسران اطلاعاتی خارجی به حدود 30 نفر می‌رسد که برگه مهمی برای مذاکرات دولت سوریه با غرب است تا دمشق بتواند در فرآیند سیاسی یا میدانی آنان را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند.
مقصود در پایان اظهار داشت که دولت سوریه از این طرق ترکیه را مجبور خواهد کرد که به تعهدات خود در توافق «سوچی» عمل کند و کشورهای غربی را نیز ملزم خواهد کرد که این تروریستها را از سوریه خارج و در کشور خود محاکمه کنند. در صورت حصول چنین امری «نیازی به عملیات نظامی گسترده در این منطقه نخواهیم داشت».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала