اعلام زمان پایان فشار حداکثری آمریکا بر ایران

© Photo / U.S. State Departmentاعلام زمان پایان فشار حداکثری آمریکا بر ایران
اعلام زمان پایان فشار حداکثری آمریکا بر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد فشار حداکثری کشورش علیه ایران تا زمانی که جمهوری اسلامی واردار به مذاکره با کاخ سفید شود، ادامه خواهد یافت.

امریکا به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران
امریکا به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار داشت ما به اعمال فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهیم داد تا این کشور را وادار به مذاکره بر سر یک توافق جامع جدید کنیم.
او همچنین گفت دولت این کشور هنوز درباره معاف کردن عراق از تحریم‌های اعمال‌شده علیه بخش نفت و انرژی ایران تصمیمی نگرفته است. 
بتازگی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امکان مذاکرات با آمریکا در صورت رفع تحریم ها علیه تهران و دست برداشتن واشنگتن از ظلم نسبت به جمهوری اسلامی را منتفی ندانست.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.
به دنبال تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا هشت کشور از جمله عراق بطور موقت از اجرای این تحریم معاف شده بودند اما اخیراً کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.
یاداور می شود در ماه آوریل ژاپن و کره جنوبی خرید نفت از ایران را بطور کامل متوقف کردند.
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала