انتقال افشاگر بزرگ به بیمارستان

© REUTERS / Peter Nichollsانتقال افشاگر بزرگ به بیمارستان
انتقال افشاگر بزرگ به بیمارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکیلیکس به بیمارستان زندان بریتانیایی بلمارش منتقل شد و ویکیلیکس به خاطر وضع سلامتی وی ابراز نگرانی شدید کرده است.
آزادی بیان آمریکایی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آزادی بیان آمریکایی

به گزارش اسپوتنیک، ویکیلیکس خاطرنشان می سازد پس از هفت سال اقامت در سفارت اکوادور و قرار داشتن در"شرایط مغایر حقوق اساسی انسان"، حال آسانژ فوق العاده بد است.
به گفته پر سامویلسون، وکیل مدافع آسانژ، حال وی در روز جمعه گذشته انقدر بد بود که"نمی شد با وی گفتگو عادی داشت".
ویکیلیکس اضافه می کند:"وخامت وضع سلامتی آسانژ طی هفت هفته حبس در بلمارش ادامه دارد و وی به شدت لاغر شده است. تصمیم مدیریت زندان درباره انتقال وی به بیمارستان حاکی از این امر است".
جلسه نوبتی دادگاه برای رسیدگی به پرونده آسانژ روز پنج شنبه در دادگاه محله وستمینستر لندن برگزار می شود.
آسانژ در رابطه با انتشار مطالب افشاگرانه در سایت ویکیلیکس که بنیانگذار آن بود، از جمله درباره عملیات جنگی امریکا در افغانستان و عراق و شرایط نگهداری اسرا در زندان امریکایی گوانتانامو در کوبا شهرت پیدا کرد. وی در سال 2010 برای فرار از دست مقامات امریکا به سوئد رفت اما درآنجا به جرایم جنسی متهم شد و اندکی بعد دادگاه سوئد وی را تحت تعقیب بین المللی اعلام کرد. دیرتر بنیانگذار ویکیلیکس در لندن بازداشت و پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شد اما سپس به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و از سال 2012 تا چندی پیش در آنجا زندگی می کرد.
ریتانیا از آمریکا که خواستار استرداد آسانژ شده، درخواست کرده همه اسناد لازم برای استرداد وی را تا روز 12 ژوئن واگذار کند.
ممکن است جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس پس از اقامه شدن اتهامات جدید علیه وی در امریکا در معرض خطر محکومیت به 175 سال حبس در مجموع قرار بگیرد.
سند منتشره اخیر از سوی وزارت دادگستری امریکا حاکی از این نکته است.
مقامات آمریکا اعلام کردند که اتهامات جدیدی درباره 17 مورد نقض قانون جاسوسی و افشای اطلاعات محرمانه علیه آسانژ اقامه کرده اند. قبلاً وی را به تبانی با هدف هک کردن رایانه ها متهم کرده بودند.
اعلام شده که مجازات هرکدام از 17 جرم ده سال و مجازات جرم آخر پنج سال حبس است که در مجموع 175 سال حبس می شود.


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала