بولتون: آمریکا نگران حمله به نیروهای خود در عراق به دستور ایران است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون: آمریکا نگران حمله به نیروهای خود در عراق به فرمان ایران است
بولتون: آمریکا نگران حمله به نیروهای خود در عراق به فرمان ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده نگران حملات احتمالی تروریست ها به نیروهای خود در عراق به دستور ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در جمع خبرنگاران در امارات که توسط تلویزیونی العربیه پخش شد: آمریکا در مورد حملات احتمالی شبه نظامیان شیعه به ارتش امریکا در عراق به دستور ایران نگران باشد. 

بولتون: دلیل خروج ایران از برجام فقط ساخت سلاح هسته ای می تواند باشد - اسپوتنیک ایران
بولتون: دلیل خروج ایران از برجام فقط ساخت سلاح هسته ای می تواند باشد

وی گفت: "ما بسیار نگران هستیم که نیروهای قدس (بخشی نظامی از نیروهای برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و قاسم سلیمانی، فرمانده آنها، به طور غیرمستقیم از ستیزه جویان شیعه در عراق برای حمله به نیروهای ما استفاده می کنند. اگر چنین حملاتی رخ دهد، ما مسئولیت آن را بر عهده نیروهای قدس می دانیم". به خبرنگاران در امارات متحده عربی گفت: نیروهای قدس برای آنها هستند. کلمات او توسط کانال پخش شده است.

گفتنی است، سفر های بولتون به خاورمیانه به عنوان سفر ضد ایرانی بولتون تعبیر می شود. سفارت آمریکا در ابوظبی اعلام شد که این هفته نشست های مشورتی با بولتون در پایتخت امارات برگزار می شود. اما زمان دقیق و جزییات بیشتر این سفر فاش نشده است. چندی پیش،پادشاه سعودی از سران کشورهای اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌ فارس دعوت کرد، در جلسه اضطراری برای بررسی تنش‌های اخیر در منطقه، از جمله حمله به چهار نفتکش در آب‌های امارات و حمله به تاسیسات نفتی عربستان، شرکت کنند. این دو اجلاس قرار است 30 ماه مه در مکه برگزار شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала