تکذیب تاخیر در تحویل اس 400 به ترکیه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تکذیب تاخیر در تحویل اس 400 به ترکیه
تکذیب تاخیر در تحویل اس 400 به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد هیچگونه تاخیری در تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 به ترکیه رخ نداده است.

چرا آمریکا از حضور اس 400 در ترکیه هراس دارد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکا از حضور اس 400 در ترکیه هراس دارد؟
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف خاطرنشان کرد طبق درخواست ترکیه تحویل اس 400 حتی زودتر از زمان مورد توافق اولیه صورت می گیرد.
پیشتر اعلام شده بود که امریکا قصد دارد در رابطه با خرید اس 400 از سوی ترکیه آموزش خلبانان نظامی این کشور در ایالات متحده برای هدایت جنگنده های اف 35 را متوقف سازد.
یادآور می شود آمریکا از طرق گوناگون تلاش می ورزد از خریداری سامانه های موشکی اس 400 توسط ترکیه جلوگیری کند اما مقامات آنکارا از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام کرده اند از این معامله با روسیه صرفنظر نخواهند نمود.
یک روزنامه ترک به نام "ترکیه"می نویسد ایالات متحده نگران آن است که ترکیه با دریافت سامانه های موشکی روسی اس 400 سیاست مستقلانه تر و پرتحرک تری را در خاورمیانه دنبال کند.
قرار است ترکیه اولین محموله اس 400 را در ماه زوئیه از روسیه دریافت کند.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала