ترفندهای امریکایی برای بی‌ثباتی روسیه

© AP Photo / J. Scott Applewhiteترفندهای امریکایی برای بی‌ثباتی روسیه
ترفندهای امریکایی برای بی‌ثباتی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه، فهرستی از تلاش های آمریکا جهت بی‌ثبات کردن روسیه را عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری ایلنیتسکی، مشاور وزارت دفاع روسیه در مصاحبه اخیر خود در خصوص اقدامات و تلاش های امریکا برای بی‌ثبات ساختن روسیه اظهار نظر نمود. 
درخواست آمریکا از روسیه برای پیوستن به تقابل با ایران - اسپوتنیک ایران
درخواست آمریکا از روسیه برای پیوستن به تقابل با ایران
وی خاطر نشان ساخت که شرکت آمریکایی رَند کورپوریشن RAND، که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی استراتژیک اجتماعی سیاسی برای دولت ایالات متحده فعالیت می کند، گزارش چند صفحه ای در خصوص نحوه فشار بر روسیه توسط امریکا را منتشر نموده است. 
بر اساس سند، واشنگتن قصد دارد فشار اصلی را بر دو کشور اوکراین و سوریه وارد کند. به ویژه، ایالات متحده قصد دارد تحویل سلاح به اوکراین را ادامه دهد و همچنین فعالانه از گروه های مخالف در سوریه پشتیبانی کند.
ایلنیتسکی می گوید که ایالات متحده همچنان ایجاد یک "خط بی ثبات کننده" را که اکنون بلاوس در آن نقش کلیدی را ایفا می کند، از دریای سیاه تا دریای بالتیک را در نظر دارد. 
از سوی دیگر، واشنگتن توجه بیشتری به روابط بین ارمنستان و آذربایجان دارد که به گفته ایلنیتسکی امریکا می تواند از تضاد ها میان این دو کشور استفاده کند.
علاوه بر این، این گزارش همچنین پیشنهاد می کند که برای تضعیف ساختن روسیه، جوانان و افرادی واجد شرایط برای کار به مهاجرت تشویق شوند. 
مشاور وزیر دفاع روسیه در پایان سخنان خود تأکید کرد: گزارش مرکز تحقیقاتی رَند کورپوریشن «قصد دارد برنامه های ما را از بین ببرد و ما را از برنامه ريزی براین آینده محروم کند». 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала