توقف آموزش خلبانان ترک جنگنده اف35 توسط آمریکا

اشتراک
ایالات متحده ممکن است آموزش خلبانان ترک جنگنده F-35 در خاک خود را متوقف کند.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع رویترز، ایالات متحده ممکن است آموزش خلبانان ترکیه ای جنگنده های F-35 را به دلیل برنامه های آنکارا به علت خرید C-400 روسه متوقف کند. 
کمک متخصصان روسیه به استقرار اس-400 در ترکیه - اسپوتنیک ایران
کمک متخصصان روسیه به استقرار اس-400 در ترکیه
این خلبانان معمولا در پایگاه هوایی لوک در آریزونا آموزش می دیدند. 
هنوز مشخص نیست که آیا این خلبانان، در صورتی که آموزش تعلیق شده باشد یا تا زمان تصمیم گیری نهایی، مجبور خواهند شد کشور آمریکا را ترک کنند یا نه. به گفته منابع آگاه در گفتگو با رویترز، تصمیم نهایی هنوز مشخص نشده است.
پیشتر در آنکارا اعلام شد که خرید سامانه پدافند هوایی اس400 از روسیه متوقف نخواهند کرد، و سفارش نخست باید در ماه جولای وارد شود. ایالات متحده آمریکا اعلام می کند که S-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار است اما تهدیدی برای تحریم های احتمالی خود می داند که می توانند روند فروش جدیدترین هواپیماهای F-35 را به ترکیه به تاخیر بیندازد و یا لغو کنند.

 

 

هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو این است که ره‌گیری جت‌های اف-۳۵ در رادارهای سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه را کاهش دهد.
ترکیه پس از اینکه در خرید سامانه دفاع موشکی از آمریکا ناکام ماند، در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفته است که از روسیه سامانه اس-۴۰۰ خریداری کند.
یوری اوشاکوف، مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفته است،‌ اجرای قرارداد تحویل سامانه‌های «اس-400» به ترکیه با وجود فشارهای آمریکا در بهترین وضعیت ممکن ادامه دارد.
گفتنی است، سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала