خطر اسانس های معطر در سیگارهای الکترونیکی

© Flickr / Jonny Williamsخطر اسانس های معطر در سیگارهای الکترونیکی
خطر اسانس های معطر در سیگارهای الکترونیکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اجزاء اسانس های خوشبوکننده در سیگارهای برقی تأثیر منفی بر عروق می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مدیکال اکسپرس»، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «استنفورد» نتیجه تحقیقات خود را منتشر کرده اند.

محققان به این نتیجه رسیدند که تنفس بخار مایعات در سیگارهای برقی حتی بدون وجود نیکوتین به سلول‌های اندوتلیایل آسیب می رساند. این تأثیر منفی توسط محققان دوبار به اثبات رسیده است- هنگام پرورش آزمایشگاهی این سلول‌ها و همچنین آنالیز خون افراد مصرف کننده سیگارهای الکترونیکی بلافاصله پس از مصرف آن‌ها.

آزمایش خون و علائم سرطان - اسپوتنیک ایران
آزمایش خون و علائم سرطان

تحت تأثیر بخار این مایعات، سلول ها توانایی زیست را از دست می دهند که بخودی خود گواه سطح بالای آسیب رسیده به دی ان ای و مرگ سلول هاست.

محققان معتقدند که سطح آسیب، به نوع اسانس های معطر وابسته است. آسیب جدی با تنفس اسانس های دارچین و نعناع که معطرهای محبوبی هستند به سلول‌ها وارد می شود.

بر اساس نتایج تحقیقی جدید در آمریکا سیگارهای الکترونیکی می‌توانند باعث افسردگی و سکته قلبی شوند.کسانی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند به نسبت غیرسیگاری‌ها 56 درصد بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستند. خطر سکته مغزی برای این افراد هم حدود 30 درصد بیش از کسانی است که سیگار نمی‌کشند.خطر ابتلا به بیماری عروقی قلبی حدود 10 درصد و بیماری‌های گردش خون یا لخته شدن خون در عروق نیز حدود 44 درصد برای مصرف‌کنندگان سیگارهای برقی بیشتر است.

در سیگارهای الکترونیکی مایعات حاوی نیکوتین تبخیر می‌شوند. این مایعات مواد شیمیایی و طعم‌های مختلفی را در خود دارند که همراه نیکوتین آسیب های وارده از آن‌ها به سلول ها چندبرابر می شود و سلول ها قادر نیستند قدرت حیاتی خود را باز یابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала