آغاز سفر ضدایرانی بولتون

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز سفر ضدایرانی بولتون
آغاز سفر ضدایرانی بولتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست های مشاورتی بولتون در امارات برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فرانس پرس»، به نقل از سفارت آمریکا در ابوظبی اعلام شد که این هفته نشست های مشورتی با بولتون در پایتخت امارات برگزار می شود. اما زمان دقیق و جزییات بیشتر این سفر فاش نشده است.

چندی پیش،پادشاه سعودی از سران کشورهای اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌ فارس دعوت کرد، در جلسه اضطراری برای بررسی تنش‌های اخیر در منطقه، از جمله حمله به چهار نفتکش در آب‌های امارات و حمله به تاسیسات نفتی عربستان، شرکت کنند. این دو اجلاس قرار است 30 ماه مه در مکه برگزار شود.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала