نابودی پهپاد حوثی‌ها توسط عربستان

© Sputnik / Alexandr Kryazhevپهپاد
پهپاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان سعودی پهپاد حامل مواد منفجره حوثی‌ها را نابود کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، نیروهای دفاع ضد هوایی عربستان سعودی توانست پهپاد حامل مواد منفجره حوثی ها را رهگیری و نابود کند. این پهپاد بسوی فرودگاه پادشاه عبدالله در شهر «جیزان» عربستان در حال پرواز بود تا به آنجا حمله کند.

هدف این عملیات نابودی هواپیماهایی بود که در آنجا قرار داشتند. سخنگوی ائتلاف عربی در یمن اعلام کرد که حوثی ها به خاطر اینگونه عملیات «قیمت گزافی» پرداخت خواهند کرد. زیرا روزانه هزاران مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند.

طی دو هفته گذشته حوثی ها به آتشباری مواضع عربستان سعودی با کمک موشک و پهپاد شدت بخشیدند. شبه نظامیان از پهپادها برای عملیات شناسایی توپخانه‌ای و تصحیح مواضع استفاده می کنند. آنها سعی کردند با کمک پهپادها سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» عربستان را نابود کنند. تا این اواخر از پهپادهایی که برد پرواز آن‌ها فقط 150 کیلومتر بود استفاده می شد اما از سال گذشته پهپادهایی با بال‌هایی به طول چهار و نیم متر و برد پرواز از 1200 تا 1500 کیلومتر به ثبت رسیده است.

تنش‌های نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و حوثی ها از سال 2014 آغاز شد. سپس از ماه مارس سال 2015 یک ائتلاف نظامی متشکل از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی برای مبارزه با حوثی ها در کنار دولت یمن تشکیل شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала