پرواز جنگنده اف-35 در نزدیکی ایران+ویدئو

© Photo / U.S. Air Force/Master Sgt. John Nimmo, Sr.جنگنده های رادارگریز آمریکایی
جنگنده های رادارگریز آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو جنگنده نسل پنجم آمریکایی از پایگاه هوایی در امارات در نزدیکی مرز ایران پرواز کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به ویدئو منتشره در «یوتیوب»، دو جنگنده نسل پنجم آمریکایی F-35A Lightning II نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی «الظفره» امارات متحد عربی در نزدیکی ایران پرواز کردند.

ویدئو پرواز این جنگنده ها توسط Gung Ho Vids در سایت « یوتیوب» منتشر شده است. مطابق با اطلاعات The Aviationist هر یک از جنگنده ها در خارج از بدنه خود 4 بمب هدایت‌شونده با ردیابی لیزری GBU-12 و دو موشک هدایت‌شونده «هوا به هوا»  با کلاهک مادون قرمزAIM-9 Sidewinder قابل هدایت حمل می کردند.

در ماه آوریل گزارش شده بود که نیروی هوایی آمریکا استقرار جنگنده های نسل پنجم «اف-35آ» در خاور میانه را آغاز کرده است که برای گسترش امکانات ائتلاف غربی در مبارزه ضد تروریستی آنها به ریاست ایالات متحده آمریکا، از جمله در سوریه، عراق و افغانستان است.

در پایگاه هوایی «الظفره» امارات در نزدیکی سواحل خلیج فارس در نزدیکی ایران، هواپیماهای 380-مین شاخه هوایی نیروی هوایی آمریکا مستقر شده‌اند که چندی پیش جنگنده های نسل پنجم F-35A Lightning نیز به آن‌ها پیوستند.

با درنظر داشت پیشرفت درگیری نظامی، احتمال تخریب فنی جنگنده ها وجود دارد که تأثیر بدی بر ویژگی رادارگریز این جنگنده ها خواهد گذاشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала