مقام آمریکایی: ناوهای آمریکایی باید از منطقه خارج شوند

© AFP 2023 / Felix Garzaمقام آمریکایی: ناوهای آمریکایی باید از منطقه خارج شوند
مقام آمریکایی: ناوهای آمریکایی باید از منطقه خارج شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داگلاس مک گرگور یکی از گزینه های احتمالی جانشینی جان بولتون از تلاش اطرافیان ترامپ برای ایجاد درگیری نظامی در غرب آسیا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، داگلاس مک‌گرگور که به نظر یکی از گزینه‌های احتمالی جانشینی «جان بولتون» است، از تلاش برخی اطرافیان ترامپ برای ایجاد درگیری نظامی در غرب آسیاشدیدا انتقاد کرده و بیان داشت کهعربستان سعودی می‌خواهد برای پیشبرد اهداف خود، پای آمریکا را به منطقه بازکند.
«داگلاس مک‌گرگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا باید کشتی‌های جنگی‌اش را از خلیج فارس خارج کند.
مک‌گرگور در گفت و گو با فاکس نیوز به سؤالی درخصوص دلیل اعزام نیروها و سامانه‌های پدافندی آمریکا به غرب آسیا پاسخ داد: «این یک ترکیب کاملا دفاعی است و به هیچ‌وجه ترکیب تهاجمی ندارد و ما به صورت معمول در مواقع بحران یا هرگونه تنشی، چنین نیروهایی را مستقر می‌کنیم تا به دوستان و شرکای خود اطمینان دهیم که اگر ایران به سمت آن‌ها شلیک کند، ما به هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک به آن‌ها کمک می‌کنیم.»
وی در خصوص موقعیت کاخ سفید، یادآوری کرد: «تیم یک نفره؛ این اسمی است که برای رئیس‌جمهور انتخاب کرده‌ام، چون او تنها کسی است که آشکارا با درگیری با ایران در منطقه مخالف است.»
جانشین احتمالی بولتون گفت: «او شدیدا در تلاش است تا به روش خود از تنش‌ها بکاهد، اما او واقعا باید ناوگروه تهاجمی را از خلیج فارس خارج کند. او باید آن را از آنجا خارج کرده و در دریای عرب یا حتی در شرق مدیترانه مستقر کند. آن را از آنجا خارج کنید، در حال حاضر ماشه اصلی و عامل بالقوه دردسر، همان است.»

واکنش روسیه به ابتکار ایران برای توافق عدم حمله در منطقه خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به ابتکار ایران برای توافق عدم حمله در منطقه خلیج فارس

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران «تهدید اصلی» برای ایالات متحده است؟ گفت: «نه، قطعا اینطور نیست. ایران به هیچ‌وجه ما را تهدید نمی‌کند. این، یک درگیری بین مسلمان‌هاست که ما شاهد آن هستیم. یک طرف عربستان سعودی و امارات عربی متحده را در خلیج [فارس] دارید که می‌خواهند با تشدید تنش، ما را هم به درگیری بکشند. ما ظاهرا برای حفاظت از آن‌ها آنجا هستیم. اما در حقیقت، آن‌ها می‌خواهند ما را به درگیری با ایران بکشند. روشن است که اسرائیلی‌ها هم از این [درگیری] استقبال می‌کنند، اما در حال حاضر عمدتا عربستان سعودی و اعراب خلیج [فارس] هستند.»
او در پاسخ به مجری که گفت با این وضع به نظر نمی‌رسد درگیری با ایران در راستای منافع ایالات متحده باشد و خاطر نشان نمود: «مسئله این است که آن تیم یک نفره، با افراد حامی جهانی شدن و مداخله‌طلبی که محاصره شده که در بسیاری از موارد با اعراب خلیج [فارس]، عربستان سعودی و اسرائیل رابطه دارند. به همین دلیل آن‌ها هرآنچه در توان دارند، برای درگیری انجام می‌دهند. مسئله این است.»
مک‌گرگور گفت: «تیم یک نفره می‌نشیند و می‌گوید یک دقیقه صبر کنید، چرا؟ ما قبلا در گذشته این روند را گذرانده‌ایم. هیچ مدرکی وجود ندارد که ایران هرگونه ارتباطی با حمله به نفت‌کش‌ها داشته باشد. در واقع هرکسی که ایرانی‌ها را بشناسد، می‌داند که اگر ایرانی‌ها واقعا می‌خواستند آن کشتی‌ها را غرق کنند، این کار را می‌کردند. به همین دلیل، این بیشتر شبیه یک صحنه‌سازی است که با این هدف طراحی شده که بار دیگر تنش ایجاد کرده و ما را به درگیری بکشد. »

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала