آیا سربازی در ایران اختیاری می شود؟

اشتراک
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص اختیاری شدن سربازی توضیحاتی را ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر فوری، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در خصوص خبرهای مربوط به اختیاری شدن سربازی توضیح داد: اخیرا در فضای رسانه‌ای و مجازی خبری در رابطه با ۵ ساله و داوطلبانه شدن خدمت سربازی از قول یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح است که با بررسی صحبت‌های نماینده فوق ملاحظه می‌شود.
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: ایشان صرفا از بررسی و اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی صحبت کرده است، اما بعضی از رسانه‌ها با توجه به سابقه موضوع به داوطلبانه شدن سربازی اشاره می‌کنند که در شرایط فعلی طرح چنین بحث‌هایی اصولا عاقلانه نیست.
سردار موسوی کمالی افزود: در طرح فوق چیزی به عنوان داوطلبانه یا ۵ ساله شدن سربازی وجود ندارد و این موضوع تکذیب می‌شود، بلکه این طرح به دنبال راهی برای تامین منابع مالی جهت افزایش حقوق سربازان است.
این مقام یادآوری نمود: سربازان غایب تا زمانی که خودشان را جهت سربازی معرفی نکنند، برای دریافت کلیه خدماتی که در کشور دریافت می‌کنند مانند گواهینامه، تعویض گواهینامه، تعویض پلاک خودرو، ثبت اموال، ثبت شرکت و… باید جریمه پرداخت کنند.
سردار کمالی با بیان اینکه این طرح عملا تشدید مجازات مشمولان غایب است، تاکید کرد: به جوانان تاکید می‌شود اصولا به این شایعات توجه نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала