برش‌های زندگی در اینستاگرام +عکس،ویدئو

CC0 / Pixabay / برش‌های زندگی در اینستاگرام +عکس،ویدئو
برش‌های زندگی در اینستاگرام +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عدم شناخت فضای مجازی و تصور کاربران از زندگی‌های ایده‌آل دیگران در اینستاگرام باعث آسیب‌های جدی روحی و روانی بسیاری در بین عموم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، با گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش هر روزه مخاطبان آن، بسیاری از مردم مدت زیادی را در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام می‌گذرانند و دنبال‌کننده افرادی می‌شوند که با ترفندهای مختلف و عکس‌های متنوع تلاش می‌کنند نمایش دهند بسیار خوشبخت هستند و از زندگی خود نهایت لذت را می‌برند؛ در حالی که تظاهر به خوشبختی می‌کنند و برشی از زندگی خود و بهترین خودشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

کاربران بسیاری در واکنش به چنین کاربرانی که در اینستاگرام مسائل خصوصی خود را انتشار می‌دهند، واکنش‌ نشان می‌دهند و از اینستاگرام با نام "تئاتر شاد زندگی دیگران" یاد می‌کنند. این کاربران معتقدند بسیاری از دنبال‌کنندگان این افراد در فضای مجازی حسرت زندگی و خوشی‌های آنها را می‌خورند اما این خوشی‌ها همیشه حقیقت ندارد و تعداد زیادی از آنها تظاهر به خوشی می‌کنند. تعدادی از کاربران نیز عنوان می‌کنند برخی از ایرانیان در اینستاگرام به گونه‌ای تظاهر به خوشبختی می‌کنند که گویی در "ایران" زندگی نمی‌کنند و سبک زندگی‌ای متفاوت دارند.

کاربران عقیده دارند با توجه به اینکه اینستاگرام بیشترین آسیب روانی و افسردگی را برای نوجوانان و افراد بالغ دارد باید به یاد داشته باشیم این افراد تنها بخشی از زندگی خود را در اینستاگرام به نمایش می‌گذارند پس نباید درگیر جذابیت‌های اینستاگرام شویم و زندگی خود را با زندگی آنها مقایسه کنیم و آرامش‌مان را بر‌هم بزنیم.

از طرفی مدت‌هاست که کاربران در فضای مجازی برای آگاه‌سازی مخاطبان فضای مجازی کمپین‌های متفاوتی به راه انداخته‌اند تا کاربرانی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند بدون اینکه خود را با دیگران مقایسه کنند شاد زندگی کنند و خود را باور داشته باشند و بهترین بدانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала