گابارد: آمریکا را به برجام باز می گردانم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گابارد: آمریکا را به برجام باز می گردانم
گابارد: آمریکا را به برجام باز می گردانم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات، ایالات متحده را به توافق هسته‌ای با ایران بازمی‌گرداند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، تولسی گابارد که با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد، با بیان اینکه در صورت پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا را به برجام بازمی گرداند، اظهار داشت که ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران قرار دارد.

دکتر حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: اگر اروپا اقدامی عملی انجام ندهد، از برجام خارج می شویم

وی گفت: «می‌دانم که این راه به کجا ختم می‌شود و از این مسئله نگرانم چرا که مردم آمریکا به نظر نمی‌رسد که بدانند چنین جنگی تا چه حد می‌تواند ویران‌گر و پرهزینه باشد».

تولسی گابارد که خود در جنگ عراق حضور داشته است، افزود: «من با آن منطقه کاملاً آشنا هستم. می‌دانم جنگ چه هزینه‌ای دارد و این راه ما را به کجا می‌رساند و مردم آمریکا باید بدانند که این جنگ ویران‌گر و پرهزینه چگونه می‌تواند تقریباً بر همه جنبه‌های زندگی ما تأثیر بگذارد».

گابارد پیش از این نیز با انتشار پیامی ویدئویی با اعلام هشدار نسبت به ماجراجویی‌های کاخ سفید خواستار حمایت مردم برای جلوگیری از اقدامات جنگ طلبانه ترامپ شد.

وی در توضیح این فیلم که در توئیتر منتشر شده می‌نویسد: دونالد ترامپ قول داده بود که آمریکا را از جنگ‌های احمقانه خارج کند. اما اکنون وی و بولتون در حال نزدیک کردن ما به یک جنگ بسیار احمقانه و هزینه بر هستند. به من ملحق شوید تا یک پیام قوی به رئیس جمهور ترامپ بفرستیم: آمریکا نباید وارد جنگ با ایران شود.

گابارد در ادامه این فیلم می‌گوید: در تیم ترامپ افراد جنگ طلبی هستند که در گذشته برای جنگ با عراق تلاش کرده‌اند و اکنون همان افراد برای جنگ با ایران تلاش می‌کنند. آنها درباره عراق دروغ گفته و عنوان داشتند که بغداد تسلیحات کشتار جمعی دارد بعد آنها را به القاعده دادند. آن جنگ ویرانگر بود، بیش از چهار هزار نفر از برادران و خواهران من در لباس نظامی کشته شدند. صدها هزار نفر از مردم عراق کشته شدند. میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی به هدر رفت و القاعده و داعش قوی‌تر شدند. اما امروز جان بولتون می‌گوید آن جنگ فاجعه بار در عراق تصمیم درستی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала