پنتاگون تقویت نیرو در خاورمیانه را دفاعی خواند

© AFP 2023 / Vano Shlamovپنتاگون تقویت نیرو در خاورمیانه را دفاعی خواند
پنتاگون تقویت نیرو در خاورمیانه را دفاعی خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون اعزام نیرو به خاورمیانه را در جهت تقویت و محافظت از منافع این کشور در منطقه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، کیتی ویلبارگر، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای تازه نفس آمریکایی محافظت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه مستقر می شوند.

عراق یا سوریه محل استقرار نیروهای تازه نفس آمریکا - اسپوتنیک ایران
عراق یا سوریه محل استقرار نیروهای تازه نفس آمریکا

ویلبارگرافزود: سیاست ما در رابطه با ایران تغییر نمی کند و همانطور که رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا اعلام کردند که ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم.

وی خاطر نشان کرد که هدف اصلی آمریکا این است ایران به میز مذاکره بازگردد.

مایکل گیلدی، مدیر ستاد مشترک ارتش ایالات متحده اعلام کرد که از 1500 سرباز اعزامی به خاورمیانه، یک گردان 600 نفره مربوط به موشک‌های پاتریوت می‌شود که ویژه دفاع ضدموشکی است.

باقی نیروهای اعزامی شامل واحدهای اطلاعاتی، مهندسی، شناسایی و همچنین یک اسکادران جنگنده می‌شود.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 1500 نیروی نظامی تازه نفس برای مقابله با تهدیدات ایران به خاورمیانه اعزام می شود.

روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала