نابودی سکوهای موشکی شبه‌نظامیان در حماه

© Sputnikنابودی سیستم موشکی شبه‌نظامیان در حماه
نابودی سیستم موشکی شبه‌نظامیان در حماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش سوریه دستگاه پرتاب موشک شبه‌نظامیان در حماه را نابود کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به منبع مطلع، نظامیان سوریه در شمال «حماه» سیستم موشکی تروریست ها را نابود کردند.

به گفته منبع نامبرده، در حال حاضر،نبردهای موضعی جریان دارد. شبه‌نظامیان به آتشباری روزانه شهر Scalbia و حومه دست می‌زنند.

«تقریبا یک روز در میان، ساکنان غیر نظامی که قربانی آتشباری ها شده اند به خاک سپرده می شوند. ارتش سوریه جواب این آتشباری ها را می دهد. امروز سیستم موشکی تروریست ها نابود شد».

به گفته وی، ارتش سوریه به تحکیم مواضع خود پرداخته و برای حملات احتمالی جدید تروریست‌ها آماده می شود.

روسیه مواضع شلیک موشک تروریست ها را در سوریه شناسایی و منهدم کرد - اسپوتنیک ایران
روسیه مواضع شلیک موشک تروریست ها را در سوریه شناسایی و منهدم کرد

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 20111 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

تعداد قربانیان جنگ تا سال 2015 بین 220 هزار نفر (برآورد سازمان ملل) تا 310 هزار نفر (برآورد دیده‌بان حقوق بشر) بوده‌است. حدود 7 میلیون و 600 هزار نفر خانه خود را از دست داده‌اند. از این تعداد 1٫7 میلیون نفر به ترکیه، 1٫2 میلیون نفر به لبنان، 625 هزار نفر به اردن و 245 هزار نفر به عراق پناهنده شده‌اند. طبق تخمین سازمان دیده‌بان حقوق بشر از اوایل جنگ داخلی تا ژوئن 2018 بیش از 650 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала