استراتژی نوین ناتو به خاطر "خطر هسته ای" از جانب روسیه

© REUTERS / Francois Lenoirاستراتژی نوین ناتو به خاطر "خطر هسته ای" از جانب روسیه
استراتژی نوین ناتو به خاطر خطر هسته ای از جانب روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد این اتحادیه نظامی به خاطر "خطر هسته ای" موجود از جانب روسیه استراتژی نظامی نوینی را به تصویب خواهد رساند.

ارزیابی طرح ناتو برای جنگ با روسیه - اسپوتنیک ایران
ارزیابی طرح ناتو برای جنگ با روسیه
به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag گفت:" در این هفته کارشناسان ما درباره تصویب استراتژی نظامی نوین برای ناتو تصمیم گیری خواهند کرد".
استولتنبرگ خاطرنشان کرد دلیل تصویب استراتژی نظامی نوین علاوه بر "خطر هسته ای" موجود برای کشورهای غربی از جانب روسیه، وجود تهدیدات جدید برای ناتو در شرق و جنوب است.
دبیرکل ناتو افزود:" سخن بر سر ان است که در آینده باید برای دفاع و تامین امنیت آمادگی کامل داشت و این از جمله وجود نظریه های نظامی نوین را طلب می کند". 
پیشتر مقامات ناتو بارها مسکو را به تدوین طرح هایی برای استفاده از سلاح هسته ای متهم کرده بودند اما مقامات روسیه همواره اعلام کرده اند که سلاح هسته ای را فقط وسیله دفاع از خود می دانند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توضیح داده است که دکترین هسته ای روسیه حمله پیشگیرانه را در نظر نمی گیرد و مسکو از لحاظ نظری فقط در صورتی که مورد حمله هسته ای قرار بگیرد و به عنوان پاسخ می تواند از سلاح هسته ای استفاده کند. پوتین متذکر شده است که متجاوز باید بداند که حتماً از وی انتقام گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала