مقام ایرانی: اگر اروپا اقدامی عملی انجام ندهد، از برجام خارج می شویم

© Sputnik / Somayeh Pasandideدکتر حسین امیرعبداللهیان
دکتر حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد تداوم وعده‌های بی عمل اروپا به خروج تهران از برجام منجر خواهد شد.

ظریف: برای نجات برجام، جامعه جهانی اساسی باید اقدام کند - اسپوتنیک ایران
ظریف: برای نجات برجام، جامعه جهانی اساسی باید اقدام کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، امیرعبداللهیان روز پنج شنبه در دیدار با یِنس پلوتنر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان با با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور و اعلام آمادگی برای توسعه همه جانبه مناسبات تهران و برلین، گفت: فقدان اقدام عملی از سوی طرفهای اروپایی در اجرای تعهدات برجامی خود، بزرگترین مانع در مسیر حفظ برجام است.
وی با تاکید بر اهمیت رایزنی‌های دیپلماتیک افزود: زمان رو به پایان است. تداوم خرید نفت ایران توسط اروپا و راه اندازی فوری کانال بانکی موثر، حداقل اقدام اروپا برای مقابله با رفتار نادرست کاخ سفید و ترمیم اعتماد در حال از دست رفتن با اروپا می‌باشد.
دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل با انتقاد از اقدامات تحریک آمیز آمریکا یادآور شد: اروپا یا باید اقدامی عملی و موثر به‌عمل آورد و یا شاهد مسیر جدید اتخاذ شده از سوی ایران باشد.
پلوتنر نیز در همین دیدار ضمن تاکید بر اهمیت حفظ برجام، خواستار تداوم دیپلماسی و مذاکره به‌عنوان تنها راه حل سیاسی برای برون رفت از مشکلات فعلی شد.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала