سیستم عامل ایرانی تلفن‌ همراه

© Photo / Youtube / Concept Creatorسیستم عامل ایرانی تلفن‌ همراه
سیستم عامل ایرانی تلفن‌ همراه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر ارتباطات ایران از طراحی و نصب سیستم عامل ایرانی روی برخی تلفن‌های همراه موجود در بازار این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات ایران در خصوص سیستم عامل بومی تلفن همراه طراحی و نصب شده بر روی برخی تلفن‌های همراه موجود در بازار این کشور اظهار داشت: سیستم عامل بومی یعنی سیستم عاملی که پاسخگوی نیاز بومی کشور باشد اما این سیستم عامل قرار نیست جایگزین همه سیستم عامل‌ها شود. بلکه ما یک درصدی از نیازمندی‌هایمان که به سیستم عامل مطمئن با دو فاکتور امنیت و استقلال احتیاج دارد را از طریق سیستم عامل بومی تأمین می‌کنیم.

اپل ارزانی آمریکایی‌ها - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اپل ارزانی آمریکایی‌ها

ناظمی با بیان اینکه این سیستم عامل به صورت کدباز شخصی سازی شده است، ادامه داد: ما نیز سیستم عامل بومی را شاید برای نیاز یک درصد کشور طراحی کرده‌ایم اما باید به این میزان نیاز هم پاسخ داد و با توجه به تاکیدمان بر حفظ استقلال ضرورت این سیستم احساس می‌شود که اگر دیگران تصمیم گرفتند اپلیکیشن‌های ما را حذف کنند، ما سیستم عاملی داشته باشیم که اختیار عمل در دست خودمان باشد و اپلیکیشن‌های ما از آن حذف نشود.
معاون وزیر ارتباطات ایران همچنین افزود: هم اکنون این سیستم عامل روی برخی از مدل‌های گوشی ایرانی نصب شده است. همانطور که گفتیم قرار است این سیستم عامل به نیاز همه کاربران پاسخ دهد. این سیستم برای یک سری نیازمندی‌های خاص است و اگر کاربری زمانی تشخیص دهد که دوست ندارد با گوشی کار کند که محدودیت برایش ایجاد کرده، این امکان برایش وجود داشته باشد که گوشی با سیستم عامل بومی داشته باشد. این به این معنا نیست که بگوییم از فردا هیچ‌کس حق ندارد با سیستم عامل خارجی کار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала