ظریف: تمام کشورها باید با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: تمام کشورها باید با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند
ظریف: تمام کشورها باید با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف از همسایگان ایران و جامعه بین‌الملل خواست که در راستای تأمین امنیت جهانی، با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سایر کشورهای جهان به مقابله برخیزند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به پاکستان به خبرنگاران گفت نه‌تنها همسایگان ایران بلکه مجموعه کشورها نیز باید در راستای تأمین منافع خود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورهای جهان مقابله کنند. 

صرف ناهار ظریف با سناتور ارشد حزب دموکرات - اسپوتنیک ایران
صرف ناهار ظریف با سناتور ارشد حزب دموکرات

وزیر امور خارجه ایران گفت: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی ماست. در وضعیت کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه ما در حال شکل‌گیری است، نیاز است که مشورت‌ها با کشورهای همسایه برقرار شود و این سفر در همین راستا انجام شده است.

وی در ادامه اقدامات آمریکا را محکوم کرد و گفت: ما امروز شاهد این هستیم که آمریکا علیه ایران تحریم وضع می‌کند و هم‌زمان علیه چین نیز تحریم وضع می‌کند. اگر جامعه بین‌الملل اجازه دهد که این روند ادامه پیدا کند، نظام ارتباطات بین‌المللی در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که به هیچ قانونی پایبند نیستند. به همین دلیل نیاز است که نه‌تنها همسایگان ما بلکه مجموعه کشورها برای امنیت جهانی و برای منافع خودشان، با تحریم‌ها مقابله کنند.

گفتنی است؛ روابط ایران و امریکا دچار بحران جدیدی شده است. روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت. در این راستا آمریکا ناو ابراهیم لینکن را به خلیج فارس ارسال نموده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала