سیگار بدون فیلتر خطرناک تر است

© Photo / Pixabayسیگار بدون فیلتر خطرناک تر است
سیگار بدون فیلتر خطرناک تر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بین سیگار فیلتر دار و بدون فیلتر، خطر سیگار بدون فیلتر بیشتر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه مدیکال اکسپرس، دانشمندان دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی در چارلستون (ایالات متحده امریکا) بعد از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده اند که، فیلتر نمی تواند سیگار را بی خطر بسازد بلکه اغلب اوقات باعث بیماری سرطان می شود. 
سیگار عنبر نسارا در بازار ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
سیگار عنبر نسارا در بازار ایران +عکس
این کارشناسان، گزارشاتی در مورد وضعیت سلامتی 14 هزار نفر از سن 55 سالگی تا 74 سال را بررسی کردند. در جریان تحقیقات در نظر گرفتند که روزانه چند عدد سیگار می کشند. 
به گفته محققان، برای کسانی که سیگار های بدون فیلتر می کشند، خطر مبتلا شدن به بیماری سرطان 40 درصد و احتمال مرگ 30 درصد افزایش می یابد. انواع سیگار- سبک و خیلی سبک و سیگار منتول — نیز مانند سیگار های عادی فیلتردار خطرناک است. در عین حال، افرادی که از سیگارهای سبک و خیلی سبک استفاده می نمایند، به احتمال زیاد بسیار دیر می توانند سیگار را ترک می کنند.
دانشمندان به این نتیجه نرسیدند که چرا سیگارهای بدون فیلتر خطرناکتر اند، اما این امر ممکن است به دلیل غلظت دود سیگار، باشد. علیرغم تلاش شرکت های دخانیات برای کاهش میزان مواد مضر در سیگار، 90 درصد بیماری های سرطانی، ناشی از کشیدن سیگار می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала