آغاز دوره آموزشی استفاده از اس 400 در ترکیه

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز دوره آموزشی استفاده از اس 400 در ترکیه
آغاز دوره آموزشی استفاده از اس 400 در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام ترکیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور دوره آموزشی چگونگی استفاده از سامانه دفاع موشکی اس 400 را آغاز کرده است.

چرا آمریکا از حضور اس 400 در ترکیه هراس دارد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکا از حضور اس 400 در ترکیه هراس دارد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت یک مقام ترکیه‌ که در واشنگتن به سر می‌برد به خبرنگاران گفته، آنکارا قرار است اولین سامانه از سیستم پدافند موشکی اس-400 را در ماه جولای(تیر ماه) از روسیه تحویل بگیرد و به همین منظور نیروهای مورد نظر درحال آموزش دیدن نحوه استفاده از آن هستند.
موضوع خرید تجهیزات نظامی روسی توسط ترکیه به یکی از مسائل مورد تنش آنکارا با کشورهای غربی به ویژه آمریکا تبدیل شده است. آمریکا معتقد است که چنین اقدامی با چارچوب ساختار دفاعی غرب همخوانی ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های اف-35 خواهد بود. ترکیه قصد دارد این نوع از جنگنده را از آمریکا خریداری کند.
هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو این است که ره‌گیری جت‌های اف-۳۵ در رادارهای سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه را کاهش دهد.
ترکیه پس از اینکه در خرید سامانه دفاع موشکی از آمریکا ناکام ماند، در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفته است که از روسیه سامانه اس-۴۰۰ خریداری کند.
یوری اوشاکوف، مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفته است،‌ اجرای قرارداد تحویل سامانه‌های «اس-400» به ترکیه با وجود فشارهای آمریکا در بهترین وضعیت ممکن ادامه دارد.
بنا بر گزارش «الحریت»، مشاور رئیس‌جمهور روسیه در جمع خبرنگاران در شهر سوچی گفت، «مسکو از تلاش‌های آمریکا برای ترغیب ترکیه به معلق کردن این قرارداد آگاه است. اما با وجود اصرار آمریکایی‌ها، اجرای این توافق که چند ماه پیش نهایی شده بود، در بهترین وضعیت است».
رئیس شرکت دولتی «راس بورنو اکسپورت» نیز اخیرا اظهار داشت، ترکیه غیر از سامانه موشکی «اس-400»، علاقه مندی خود به خرید دیگر سامانه‌های دفاع هوایی، موشک‌های ضد تانک و تجهیزات مختلف را نشان داده است.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала