چشم های مظلوم پلنگی که ایرانی نیست +عکس

CC0 / / چشم های مظلوم پلنگی که ایرانی نیست +عکس
چشم های مظلوم پلنگی که ایرانی نیست +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چشم های مظلوم یک پلنگ منصوب به پلنگ ایرانی سوژه شبکه های اجتماعی شده است!

به گزارش اسپوتنیک، عکسی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که شایعه شده است از پلنگ ایرانی در "فسا" گرفته شده است. به گفته بسیاری از کاربران، توقع چنین نگاه و صورت مظلومی را از او نداشتند. عکس منتشر شده از این پلنگ در حالی است که او خیره به دوربین نگاه کرده است. بسیاری از کاربران این پلنگ را با شخصیت عروسکی "مخمل" مقایسه کرده اند و آن را دستمایه طنز قرار دادند اما گفته شده است که ایرانی بودن این پلنگ که به دلیل چپ به نظر رسیدن چشم‌هایش مورد توجه قرار گرفته، تکذیب شده است.

"ایمان معماریان" کارشناس حیات‌وحش، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده است که این پلنگ یک پلنگ آفریقایی است و این عکس در سال ۲۰۱۴ در پارک ملی "کروگر" گرفته شده است.
او همچنین علت لوچ بودن چشم های او را به این دلیل دانست که مردمک چشم پلنگ‌ها خطی است اما در این عکس داخل چشم چپ سایه‌ای افتاده است که سبب می‌شود چشم‌‌ها چپ و گرد به نظر برسد.

گفته شده است که اندازه‌ها و رنگ پوشش بدن در مناطق مختلف در گستره پراکنش پلنگ در ایران، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. به‌طور کلی طول بدن پلنگ‌های بالغ به ۱۶۰ و گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر می‌رسد و طول دم آن‌ها ۱۱۰ سانتی‌متر است. وزن پلنگ ایرانی بعضاً تا ۷۰ کیلوگرم و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتی‌متر می‌رسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала