مقام ایرانی در مورد وارد شدن ایران به جنگ نیابتی اظهاراتی را بیان کرد

© Sputnik / SHAمقام ایرانی در مورد وارد شدن ایران به جنگ نیابتی اظهاراتی را بیان کرد
مقام ایرانی در مورد وارد شدن ایران به جنگ نیابتی اظهاراتی را بیان کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت کشورش خود را درگیر جنگ با آمریکا نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران درباره احتمال ورود ایران به یک جنگ نیابتی با آمریکا گفت: هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است.

وی درباره هشدار شرکت بیمه نروژی مبنی بر اینکه ایران در تخریب کشتی‌های اماراتی دست دارد گفت: برخی از بازیگران منطقه سعی‌شان بر این است که امنیت شیشه‌ای خلیج فارس را برهم بزنند و منافع خودشان را تقویت کنند. ما به عنوان ایران منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات هستیم و اعتقادمان بر این است که چنین کارهایی مشکوک است. کسانی هدف‌شان کشاندن آمریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی را به راه بینندازند و در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیروهای نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند. این تحرکات و رفتارها مشکوک است که معتقدم باید مدیریت شود.

وی درپاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که برخی‌ها عنوان می‌کنند ایران خود را درگیر جنگ با ایالات متحده نخواهد کرد اما در صورت تحرکات بیشتر از سوی این کشور وارد یک جنگ نیابتی می‌شود، گفت: به هیچ وجه وارد هیچگونه جنگی نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند که از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала